הסערה סביב נפתלי בנט וכפר כנא. הערב מתפרסם בוואלה כי באירועים הפומביים בהם השתתף היום השר נפתלי בנט הוצמד לו מאבטח מטעם יחידת מגן במשרד ראש הממשלה.

האבטחה הוצמדה לשר בנט על רקע הטענות על חלקו באירועי כפר כנא שפורסמו בסוף השבוע בעיתון ידיעות אחרונות, אך ייתכן כי איומים אחרים הם אלו שבעקבותיהם הוצמדה לו אבטחה.

על פי הטענות בנט אחראי במידה מסוימת לטבח בכפר כנא ב-1996 במסגרת מבצע ענבי זעם. במהלך המבצע נורה פגז תותח של צה"ל לעבר מקורות ירי בכפר כנא שבדרום לבנון. הפגז פגע במוצב או"ם בכפר, שם מצאו מחסה עשרות מהתושבים. בתקרית נהרגו כ-100 אזרחים לבנוניים ופציעת עשרות נוספים. התוצאות הביאו ללחץ בינלאומי והביאו לסיום המבצע למרות שמטרותיו לא הושגו.הטענות הינן שבשל ניהול לא נכון של האירוע נהרגו התושבים.

ברקע הדברים, אתמול בערב צייץ העיתונאי רביב דרוקר בחשבון הטוויטר שלו עקיצה כלפי בנט. "איש צבא בכיר, שמתמצא היטב תחקיר כפר כנא מ-96 אמר לי לפני זמן מה: ברשת הקשר נשמע הקצין הצעיר בנט היסטרי והלחץ שלו תרם לא מעט לתקלה הנוראית".

בנט, שכזכור רץ במערכת הבחירות עם הסלוגן 'לא מתנצל' לא פספס את ההזדמנות ותקף בזעם את דרוקר על דבריו בציוץ משלו."אני זוכר היטב איפה הייתי בלילה ההוא ב96. הייתי עם החיילים שלי, בעומק לבנון, מול האוייב. איפה אתה היית דרוקר באותו ערב?".

כזכור לאחר ניסיון ההתנקשות בפעיל הר הבית יהודה גליק הנחה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין את קצין הכנסת, תת ניצב יוסף גריף, לתת מענה לכל חבר כנסת המרגיש מאויים ושהגורמים המקצועיים מעריכים כי יש חשש לפגיעה בו, ללא קשר לדעותיו או לזהותו הפוליטית. בנוסף, הורה אדלשטיין לגריף להיות בקשר הדוק עם גורמי הביטחון בנוגע לאיומים על חיי חברי הכנסת. בין היתר הוצמדה אבטחה בעבר לשר אורי אריאל, לסגנית השר ציפי חוטובלי ולחבר הכנסת משה פייגלין.