הסטודנטים הדתיים מוחים נגד מאבק הסטודנטים בחוק האברכים: בעצומה שמפרסמים הבוקר (ג) נציגי הסטודנטים הדתיים מרחבי הארץ, מביעים הסטודנטים מחאה על "הניסיון להציג את עידוד לומדי התורה כפגיעה בסטודנטים", זאת על רקע המחאה ההולכת וגוברת נגד חוק האברכים.

"אנו לא רואים מקום להעמיד את לימוד התורה כפגיעה בלימודי האקדמיה אלא רואים בהם כמשלימים זה את זה ותורמים זה להתפתחות השני. אנו קוראים לכל הצדדים להעדיף דיון ושיח מעמיק על פני השתלחויות פוגעניות והרסניות למרקם החברתי העדין הקיים במדינת ישראל", נכתב בעצומה עליה חתמו שבעה נציגים מטעם "הבית היהודי", "האיחוד הלאומי", מכללות "אמונה", "ליפשיץ", "בית וגן", "אורות" ואוניברסיטת "בר אילן".



עוד קוראים נציגי הסטודנטים הדתיים לממשלה להמשיך ולעודד יציאה למקומות עבודה במגזר החרדי, תוך יצירת תנאים לכך שהאברכים שיהיו מעוניינים בכך יוכלו להשתלב בשוק העבודה. בתוך כך מציעים הסטודנטים כי הממשלה תגביר את תמיכתה בהשכלה הגבוהה, זאת באמצעות הענקת מלגות והטבות נוספות לסטודנטים - אך ללא קשר לאברכים.

אלי ליפשיץ, יוזם העצומה, מסביר בשיחה עם כיפה כי בעיניו "המאבק נגד חוק האברכים היה מלווה בלא מעט ציניות ודמגוגיה. היו שביקשו, בתמיכת ארגוני השמאל, להציג כאן מאבק בין האקדמיה לבין עולם התורה - ולא היא. התאחדנו כולנו, הסטודנטים הדתיים, כדי להדגיש שיש מקום גם להשכלה הגבוהה וגם לבתי המדרש ועולם התורה - וזה לא בא על חשבון זה".

לדברי ליפשיץ, פרסום העצומה של הסטודנטים הדתיים היה מהלך ש"התבשל" לאורך התקופה האחרונה, אך קיום ההפגנה אמש, תחת הכותרת "לא פראיירים" - היה הקש ששבר את גב הגמל. "בחצי השנה האחרונה קיבלה ההשכלה הגבוהה בישראל תקציב של כמעט 7 מיליארד שקלים. אף לומד תורה לא ראה את הנתונים הללו ויצא להפגין נגד, בטענת "מגיע לי". אי אפשר שלא לחשוב שחוק האברכים, במקרה הזה, איננו אלא תירוץ", מסביר ליפשיץ.