מפתיע לגלות כי דווקא תנועת התיישבות "אמנה", לא הספיקה להתעדכן בתוצאות יישום תוכנית ההתנתקות. אתר האינטרנט הרשמי של "אמנה" עדיין מציג את מפת ההתיישבות, הכוללת את יישובי רצועת עזה ובהם כפר דרום, תל קטיפא, שירת הים, עצמונה ושליו.

וכך מתאר האתר את ההתיישבות בכפר דרום, המונה "כ-65 משפחות בטווח גילאים 19-45 המנהלות אורח חיים קהילתי דתי". עוד מוסיף האתר ומציין כי "תושבי כפר דרום נהנים מאקלים נעים כל ימות השנה אשר משלים את חווית המגורים החלומית בישוב". ומה באשר לשירת הים? זו, לטענת האתר, פורחת: "מתוך מכת השכול מקבל הישוב הצעיר זריקת חיים חדשה. קרוונים מגיעים, ומשפחות מצטרפות. הגרעין גדל ומתגבש, מתוך התמודדות בלתי נלאית עם קשיים וייסורים, שבהם נקנית הארץ".



על פי "אמנה", שום דבר מיוחד לא השתנה גם בעצמונה. "היישוב עצמונה מטפח הפעלות וחוגים מגוונים לכל תושביו, בישוב ישנו דגש על בניית פעילות רצופה ואיכותית לאורך כל השנה", מספרים לגולשים. שלושת מגרשי הספורט פתוחים לקהל הרחב, הספרייה פתוחה פעמיים בשבוע ובית הכנסת המרכזי מקיים מספר מניינים שונים בכל יום. גם המכולת פתוחה. "זה היה, זה נגמר", כותבת בתגובה לעמוד "עצמונאית" לשעבר, אך מפעילי האתר כאילו רואים ומחרישים.

באלי סיני, אם תהיתם, מתגוררות היום כ-85 משפחות, ביישוב ה"פתוח לכל ישראלי הרוצה ליטול חלק בהתפתחות הישוב ורואה בעצמו לא רק "מקום לגור בו" אלא דרך חיים". ובשליו, כנראה, עדיין " נהנים מאקלים ים תיכוני נוח מאוד,זאת הודות לרוח הים אשר מנשבת כל עונות השנה".



מתנועת אמנה נמסר בתגובה: "כל מי שיגלוש ברשימת יישובי אמנה יוכל לראות בברור ש"תמונת הרשימה" של כל אחד מיישובי אמנה בחבל עזה שנהרסו, הוחלפה בתמונת "לא נשכח ולא נסלח".
כחלק מהאמירה "לא נשכח" הוחלט מיד לאחר הגירוש להשאיר את הטקסטים הכתובים בכל אחד מהיישובים ככתבו וכלשונו, כעדות חיה וכמזכרת לחיים התוססים שנגדעו.
אמנה רואה ביישוביה בחבל עזה שנהרסו חלק ממפת ההתיישבות של התנועה, ועשרות שנות ההתיישבות לא היו לשוא. זכרון העבר יתן לנו את הכוחות להמשיך וליישב. חבל שאתר כיפה בחר לנגח דוקא את תנועת ההתיישבות אמנה שטיפלה ותמשיך לטפל ביישוביה שנעקרו מאדמתם"