"חוק האברכים" אשר עורר סערה רבתי ולבסוף אושר השבוע במסגרת תקציב המדינה, הביא את חבר הכנסת אורי אורבך ("הבית היהודי"), אשר אינו חוסך את שבט הביקורת שלו כלפי הציבור החרדי מעת לעת, להתייצב הפעם לימין הציבור החרדי. לדברי ח"כ אורבך, ההתנהלות התקשורתית והציבורית כלפי החוק, הייתה מוגזמת ורווית שנאה. "אם יש מטבע שעובר לסוחר במדינת ישראל, זו שנאת חרדים", אמר ח"כ אורבך במסגרת נאום שמסר בכנסת.

"כשהבנתי שחוק האברכים עומד לצאת לאור, הבנתי שכותרות העיתונים כולם יהיו על האברכים הסוחטים את קופת המדינה, באותה מתכונת המוכרת לכולנו", סיפר ח"כ אורבך. "אפשר להתווכח עם החרדיות ועל הרגלי העבודה ולימודי הליב"ה ועוד שורה שלמה של דברים, שאני עצמי נוהג להתווכח עם החרדים מדי פעם. אבל התאווה הזאת של חוגים כאילו ליברליים, להפיל את הכול על החרדים - זו ההזדמנות לקצץ ולכרות באבחה אחת את כל השלמות ההכנסה והגמלאות והקצבאות היא, בעיניי, דבר מכוער ומעורר אפילו סלידה", הוסיף.

לדבריו, מי שקורא לעידוד התעסוקה בקרב הציבור החרדי ובכך מתנגד לקיומו של החוק, לא באמת מאמין בכך ש"במכה אחת יורידו רבע ממשכורת של משפחה חרדית ענייה, ואז ההמונים החרדיים יסתערו על מקומות העבודה, כאילו במקומות העבודה מחכים להם". ח"כ אורבך הדגיש כי ההתנהגות הזו איננה מבוססת על אשליה, "אלא סתם רשעות. אנשים שרוצים שב-2011-2012 יהיו עוד עשרות-אלפי ילדים רעבים - אמנם חרדים, אבל בכל זאת, הם יהיו חרדים רעבים".

"אם יום אחד החרדים ילכו לעבוד, אם התוכניות הללו אכן יצליחו והחרדים יתגייסו לצבא, כנראה שיצטרכו לשנוא את החרדים בגלל סיבות אחרות, אולי בגלל המראה שלהם, הזקן או הלבוש", הוסיף ח"כ אורבך. "לכן אני מקווה בשביל אלה ששונאים את החרדים, ואלה שאומרים שהם לוקחים לנו את כל הכסף - אני מקווה בשבילם שהחרדים לא ילכו לצבא ולא ילכו לעבודה כדי שאפשר יהיה לשנוא אותם כביכול בגלל הדברים האלה ולא בגלל הדברים האחרים".