מפקד בית הספר לקצינים, אל"מ יהודה פוקס, החליט היום (ב) לחון את שלושת הצוערים אשר נשלחו למחבוש לאחר שהביעו בשבוע שעבר מחאה על שירת נשים בטקס יום הזיכרון לרבין, אשר התקיים בבית הספר לקצינים.

כזכור, שלושת הצוערים הדתיים הביעו מחאה על חוסר ההתחשבות מצד סגל ההדרכה בבה"ד 1, אשר התעקש לקיים את הטקס דווקא במתכונת בה התקיימה שירת נשים כחלק מהטקס. לאחר הטקס, נשפטו הצוערים שעזבו את האירוע בחומרה בפני מפקד בה"ד 1, אלוף משנה יהודה פוקס, אשר שלח אותם למחבוש אך בחר שלא להדיח אותם לאלתר מהקורס.

במכתב שהעבירו הצוערים כבקשת חנינה, ציינו השלושה כי "לו היינו יודעים מראש על תוכנית האירוע, היינו מבקשים כי המפקדים יפטרו אותנו מהשתתפות בטקס, בהתאם לפקודות הצבא". בעקבות בקשת החנינה הורה מפקד בית הספר לקצינים, אל"מ פוקס, לשחרר את הצוערים לאחר שריצו שלושה מתוך 14 ימי המחבוש אשר נגזרו עליהם - ואף הורה להחזירם למסלול הקצונה.

בסוף השבוע שעבר פנתה חברת הכנסת ציפי חוטובלי לרמטכ"ל, בבקשה כי יתערב בסוגיה ולא יעניש את החיילים בשל אמונתם. "כידוע לך, על פי ההלכה היהודית, אין באפשרותם של חיילים אלה להיות נוכחים בטקס בשעה שעולה לבמה זמרת. הדבר מנוגד לאמונתם הדתית, ועל כן נדרשת רגישות מיוחדת מצד מפקדי צה"ל שלא לדרוש דבר שאסור על פי ההלכה", כתבה ח"כ חוטובלי.

עוד הוסיפה ח"כ חוטובלי כי הרמטכ"ל יאפשר לכל חייל דתי לשמור על אמונתו וכי יתאפשר לו לבחור אם לקחת חלק בשלב זה של הטקס או לפרוש למספר דקות בהן יתקיים המופע אמנותי".