הדרכות החתנים והכלות המסורתית מקבלת תפנית חדשה, זאת בהתבסס על שיטה לתקשורת זוגית. בגרעין התורני של ישיבת ההסדר אור עציון הבינו כי מדובר במפגש מאיים למדיי עבור הזוגות הצעירים, שמצליח להטריד חלק גדול מהם עד כדי הדרת רגליים מהרבנות ומתהליך הנישואין המסורתי.

בתוך זמן קצר הצליחו אנשי הגרעין לקבוע עובדה: כיום כל הזוגות המתחתנים בקריית מלאכי נשלחים אל אנשי הגרעין להדרכה. הרב חיים מלכה, מרכז תחום הדרכת חתנים בישיבת אור עציון, מסביר כי "במשך שנים פועלת הציונות הדתית מתוך חיבור אמיתי לכלל ישראל בתחומי החינוך, ההתיישבות ועוד". לדבריו, "כיום ישנה תנופה הולכת וגדלה גם בתחום הדרכת החתנים והכלות, מתוך הכרה שהחתונה היא אחד המקומות שבהם ניתן להפגיש ציבור ישראלי רחב עם הדת בצורה משמעותית ועמוקה".

שיטת "אימגו", בה משתמשים אנשי הגרעין לשם ההדרכה, מבוססת על הכוונת בני הזוג ליצירת דיאלוג המבוסס על הקשבה אמיתית. "ההקשבה האמיתית מאפשרת לכל אחד מבני הזוג להבין טוב יותר מדוע קשה לו להתמודד עם תכונות מסוימות של בן הזוג וכיצד להגיב אליהן באופן סלחני ומקבל יותר", מסבירים בגרעין ומנמקים כי בכך "רוכשים בני הזוג טכניקות התנהגותיות שונות לשיפור היחסים הזוגיים".

הרב יעקב שווכה, האחראי על נושאי מקוואות וטהרת משפחה ברבנות קריית מלאכי, טוען כי שיטת ההדרכה החדשה מהווה מהפכה של ממש. "השילוב של תכנים מקצועיים ופסיכולוגיים בזוגיות במסגרת הדרכת החתנים, עשויה לעזור ולקרב את הציבור הכללי לנושא", מסביר הרב שווכה. לדבריו, לא מדובר ברפורמה יוצאת דופן שהרי "ככלות הכל אין חובה חוקית לחתן ללמוד הלכות, החובה היא רק על כלות".

"אם אנחנו רוצים שחתנים ילמדו לקראת החתונה, עלינו לוודא שהם יפגשו את זה בצורה נעימה, סימפטית ומושכת. בדרך זו, נביא לכך שיותר ויותר זוגות יבנו את ביתם על בסיס טהרת המשפחה במידה בה הם מצליחים, וכן נחזק את מערכת היחסים בין החתן והכלה", מסכם הרב שווכה.