האם הבית היהודי והאיחוד הלאומי לקראת פיצול? חילופי דברים קשים ביותר בין שתי המפלגות על רקע פיצוץ השיחות בנוגע לאיחוד בתוך הבית היהודי, מאיימים לפצל את שתי המפלגות רגע לקראת בחירות.

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט פוצץ את ישיבת הסיעה, לאחר שחברי הכנסת של האיחוד הלאומי החרימו את הישיבה והתכנסו לישיבת חירום אודות האיחוד בין המפלגות. לאחר כעשרים דקות נכנסו חברי האיחוד הלאומי לישיבת הסיעה, אך בנט זעם ופוצץ את הכינוס. "בזבזתי חצי שעה ואני לא מוכל לקבל התנהלות כזו", צעק ועזב את החדר. מנגד, טוענים בלהט באיחוד הלאומי, כי בנט פוצץ את הישיבה על רקע דרישה של אורי אריאל להיעדר מהצבעות במליאה בגלל ההקפאה ביו"ש.

מוקדם יותר היום (ב'), כזכור, החליטו באיחוד הלאומי למרוד וסירבו להגיע לישיבת הסיעה, תוך שהם מקיימים ישיבת חירום בנוגע לאיחוד בין המפלגות. רק לקראת סוף ישיבת הסיעה הגיעו הח"כים למקום.

מדובר היה בהחרפה משמעותית מצד אנשי האיחוד הלאומי, ובמרד גלוי נגד בנט. על פי גורמים באיחוד הלאומי, הסיבה לסכסוך הגלוי, הינה מכיוון שבבית היהודי מסרבים לשבת על קווי היסודי והקווים הערכיים של שתי המפלגות ומעדיפים לדבר רק על שריונים וכיסאות. “כבר לפני שבועיים הוקם צוות שיעסוק בקווי היסוד מתוך רצון לקיים שיח משותף אבל הם מעדיפים לדון בכיסיאולוגיה ולא בדברים המשמעותיים", מסר גורם באיחוד הלאומי לכיפה.

בתגובה למרד מצד האיחוד הלאומי תקפו גורמים בבית היהודי בחריפות חסרת תקדים את אורי אריאל וטענו ״אורי אריאל מתפצל סדרתי , וצורת האיומים הזאת לא מקובלת עלינו", הם זועמים וטוענים כי מדובר בספינים. “השר בנט לא יכנע לאיומי פיצול בנוסח 'תשריינו שישה או שאתפצל' מי שמוכן להעמיד עצמו לבחירה דמוקרטית של הציבור מוזמן, זוהי אחדות אמיתית".

בתגובה לדברים אלו תקפו באיחוד הלאומי את בנט בחריפות ואמרו ״בנט מפחד לדון בדמותה וערכיה של המפלגה. הוא מעדיף לפצל את הציונות הדתית ולמכור את ערכיה וציבור המתנחלים רק כדי לקושש כמה קולות נוספים של מצביעי יאיר לפיד״.