מועצת הרבנות הראשית התכנסה היום (ה) בראשות הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, זאת על מנת לדון בתוקף גיורי צה"ל. בתום הדיון החליטה המועצה להקים ועדת בדיקה מיוחדת אשר תבדוק את הנושא בתקופה הקרובה.

ועדת הבדיקה המיוחדת צפויה להגיש את מסקנותיה בעוד כארבעה חודשים לרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר ולרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ. בוועדה המיוחדת ישתתפו רב העיר באר שבע, הרב יהודה דרעי, רבה של קריית אונו, הרב רצון ערוסי, הרב יצחק רלב"ג ורב העיר רעננה, הרב יצחק פרץ.

"עצם קיום הכנס הוא שערורייה ובושה לרבנות הראשית בישראל, למערך הגיור הצבאי ולמדינת ישראל", מסרה מפלגת "ישראל בתינו" בעקבות החלטת מועצת הרבנות הראשית. במפלגה טוענים כי "במשך שנים רבות פועל בצה"ל מערך גיור שהוקם עוד בזמנו של הרב גורן, ומאז ומעולם הוכרו הגיורים באופן מלא שכן נעשו על פי כל כללי ההלכה".

"במקום לפתור את הבעיה כפי שנעשה במשך שנים, החליטה הרבנות הראשית לעסוק בסוגיה על אף שאין סוגיה ואין בעיה לעסוק בה. באם לא תאשר מועצת הרבנות לאלתר את הגיורים הצבאיים יהיה מקום לשקול לבטל את סמכויותיה לנושאים אלו ולפזר את המועצה על חבריה", הוסיפו במפלגה.

כזכור, פרשת הגיורים בצה"ל התפוצצה לפני למעלה מחודש במסגרת דיון בבג"ץ אודות רישום גרים לנישואין בישראל, במהלכו טענה נציגת הפרקליטות בדיון, עו"ד יוכי גינסין, כי במערך הגיור של צה"ל לא מכהנים דייני גיור, כך שלמעשה כל מי שהתגייר בצה"ל צריך לקבל אישור של הרבנות אף על פי שההליך הזה לא התקיים. "כל הגיורים שבוצעו בצה"ל אינם תקפים", החליטה עו"ד גינסין, להפתעת השופטים ומגישי העתירה.

שבוע מאוחר יותר חזרה בה עו"ד גינסין והבהירה בשם המדינה כי "איננו מטילים ספק בתוקף ההלכתי של הגיורים שנעשים בצה"ל, דבריי הובנו שלא כהלכה" - אלא שמאז ועד היום, ממשיכה לרחף עננה כבדה סביב מעמד המתגיירים על מדים.