על הגמ"ח הזה עוד לא שמעתם: אתר אינטרנט חדש מבקש לקשר בין אורחים למארחים לסעודות שבת, בעיקר באזורי "הביצה" בירושלים ובגבעת שמואל. "לא לבד בשבת", אשר עלה לרשת השבוע על ידי ברק צוברי, תושב שכונת קטמון בירושלים, שואף לרענן את הביצות בפנים חדשות ואורחים רעננים.

"כל מי שרגיל לארוחות השבת של הביצות בירושלים ובגבעת שמואל מכיר את הטענה כי כולם כבר מכירים את כולם. לא אחת אתה שומע על רצונם של המארחים להכיר אנשים חדשים, לא רק למטרות של היכרויות וזוגיות אלא בעיקר כדי לגוון ולפגוש ידידים וידידות שלא הכרת", מספר צוברי בשיחה עם כיפה. לדבריו, האתר החדש מבקש לאפשר זאת עבור המארחים והאורחים כאחד, כדי שיוכלו לתכנן לעצמם את סעודות השבת ביתר קלות.



"כמובן שחלק עיקרי מהרעיון לאתר שכזה מבוסס על היכרויות, זאת הרי אחת הסיבות המרכזיות לארח ולהתארח. אלא שיש כאן גם יסוד בסיסי של הכנסת אורחים המגיעים למקום חדש ואין להם היכן לסעוד את סעודת השבת", מוסיף צוברי, "לעתים קורה שאינך מוזמן לאף ארוחת שבת ומבאס להיתקע ולאכול עם עצמך. אם אתם רוצים להכיר אנשים חדשים כאורחים או מארחים, זו בהחלט דרך מרעננת לפרוץ למעגלים חברתיים חדשים, במקום להיתקע שוב עם החברים שלכם ב"עוד ארוחת שבת" נדושה".

נכון לעכשיו רשומים במערכת האתר רק כ-50 משתמשים, אך צוברי עדיין ממתין להמונים. "כדי לארח ולהתארח לא צריך יותר מכמה דקות של רישום פשוט של שם וכתובת", הוא מסביר, "ולאחר מכן ניתן ליצור קשר אחד עם השני, לתאם מי מביא מה לשולחן ולקוות שהכל יהיה טעים".