לאחר שתיקה של כשמונה חודשים מאז פרסום פורום "תקנה", מעביר הרב מוטי אלון ביקורת מרומזת על התנהלות הפורום נגדו, זאת במסגרת שיעור בתנ"ך שהעביר לאחרונה בירושלים. התייחסותו של הרב אלון מגיעה על רקע דיווחים שונים, לפיהם צפוי פורום "תקנה" לפרסם בימים הקרובים מסמכים ועדויות נוספים נגדו, עם זאת לכיפה נודע כי ב"תקנה" החליטו להשהות לעת עתה את הפרסום, ככל הנראה בשל הסערה התקשורתית שנוצרה סביב המהלך.

אמש (ב) פרסם ערוץ 10 הקלטות מתוך השיעור, בו מתייחס הרב אלון לעניין הלבנת פנים, באומרו כי "לשרוף חי זה הרבה יותר מלשרוף מת". במהלך השיעור שעסק בין היתר בפרשת יהודה ותמר, שכזכור, למרות שכמעט ונזרקה לכבשן האש בחרה שלא לבייש את יהודה, חזר ואמר הרב אלון כי "חז"ל מתמר שיעור: נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש - אל ילבין פני חברו ברבים".

"תשמעו טוב - ושם אין שאלה... שם הראיות הן לא לכאורה שם הכל ברור. האש הזאת של הלבנת פנים היא האש שהיא הקלה ביותר בעולם - כי אין לך עליה שום אחריות. אתה פשוט זורה אש", הוסיף הרב אלון. "יש ביטוי בחז"ל, שרק עכשיו, כשאני חושב על זה, פתאום הבנתי אותו. אמר דוד המלך לאחיתופל לכל החברה שם שהיו גדולי העולם: "הבא אל אשת-איש - דינו חנק. אבל אתם - "המלבין פני חברו ברבים - אין לו חלק לעולם הבא"", הוסיף בדרשת, בהתייחס לסיפור דוד ובת-שבע.

בהתייחס לנושאי השיעור, ספק כלפי הסוגיות הנלמדות וספק כלפי עצמו, סיכם הרב אלון את שיעורו באומרו כי "צריך להפוך את הביזיון לכבוד ה כדי שבהיכלו יהיה כולו אומר כבוד...עד שיהפוך את הביזיון לכבוד. עד שיהפוך הביזיון לכבוד".