שאלה:

אני יוצא עם מישהי כחצי שנה. רציתי להתייעץ עם הרב על משהו שמטריד אותי. ב"ה לא נכשלנו בנגיעה, אבל אני חושב שיותר משזה עבודה על המידות זה יותר קשור למשיכה פיזית שלא ממש יש לי כלפיה. אומנם היו פעמים שכן הרגשתי משיכה כזאת, אבל אני אמור להרגיש זאת יותר לא? אציין שהיא מאוד חמודה בעיני, אך לא בהכרח ממש יפה. אני יודע שחמודה זה עדיף על יפה, אבל משיכה בכל זאת כן צריכה להיות, הלא כן?

כמו כן שנינו כבר יודעים שחצי שנה זה מספיק זמן בשביל להחליט, אבל אני חושש נורא מלקחת אחריות עליה, אני רוצה שיהיה לה רק טוב ומפחד שלא אוכל לתת לה את זה. אני יודע שתמיד יהיו ירידות ועליות, אבל עדיין חושש... איך אפשר לעבוד על עצמי בהקשר זה?

תשובה:

שלום וברכה
בני אדם מאוד שונים האחד מהשני, והם שונים גם ביחס לתופעה שאתה מבטא כאן. הם שונים ביחס למשיכה, הם שונים ביחס להתמודדות שלהם עם התופעה, הם שונים ביחס למקום שהמשיכה בכלל תופסת בעולם חייהם, ועוד ועוד. בשל כך, קשה מאוד לומר תשובה אחת שהיא נכונה לכולם, ומה שלמדתי מניסיוני בעיקר דרך הייעוץ הוא שצריך לפרוס את האפשרויות השונות בפני עצמך, ולבחור את אחת הדרכים, מתוך מודעות עמוקה שאין אנו יודעים בוודאות על דרך זו או אחרת, אלא בוחרים במה שהרי קרוב לנו ונראה שהוא טוב לנו, ושנראה שנוכל להתפתח בו ולקדם אותו.

משיכה אינה נובעת אך ורק מתכונות פיזיות, אלא הרבה מאוד מהאינטימיות הרוחנית והנפשית הנוצרת בין בני זוג. העובדה שלעתים היא קיימת אצלך אפשר שצריכה לגרום לך להפסיק למדוד את הדברים ולספור, אלא להחליט כי יש בסיס לקשר ביניכם, ושאתם תבנו את הקשרים ואת ההימשכות ההדדית האחד עם השני. אינני אומר שאין מקום לחשש, אלא מבאר כי שומר רוח לא יזרע ורואה בעבים לא יקצור (קהלת יב), לאמור: חששות לא נועדו שניכנע להן, כי אם שניקח אותן כאתגר.

על כן, אכן הגיע הזמן להחליט. אני בוודאי לא יודע מהי ההחלטה הראויה לכם, לא רק בשל העובדה שאתם אנונימיים לגבי, אלא שגם אם הייתי מכיר אתכם כאמור לעיל זו הכרעת חיים שלכם. תרומתי היא רק לומר שיש סיכוי גדול כי בשעה שתהיו אכן קרובים אחד לשני ולא רק במעמד של משודכים, בשעה שתיצרו אינטימיות נפשית ונשמתית הנבנית בין בני זוג לאחר נישואין, לאחר שגם תלמדו את ההיבטים הטכניים של התעוררות וגרימת רצון גופני עז יותר וכדו - יש פתח גדול מאוד לכך שנישואיכם יהיו טובים ומאושרים, ושאתם תבנו האחד את השני.
כל טוב והרבה שמחה