אתמול התעוררה סערה סביב מיצג חדש במכללת ספיר, במסגרתה נתלו על הקירות חמסות בעלות כתובות כגון 'דאעש' ו'אטבח אל יהוד', ופחות מ-24 שעות לאחר מכן פורסם כי אחת החמסות נגנבה. מכללת ספיר טענה בתגובה כי היא יודעת את זהות הגנב וכי הגישה נגדו תלונה.

הערב (ג') החליט דביר קלי, נשוי ואב לילד המתגורר במושב יכיני שבעוטף עזה, לפרסם באופן פומבי את העובדה שהוא זה שהסיר את המיצג, אך כופר בהגדרתו כגנב.

"קוראים לי דביר קלי. אני נשוי +1 (ואחד בדרך), שירתי 5 שנים כלוחם בשייטת 13, גר במושב יכיני שבעוטף עזה, סטודנט למנהל ומדיניות ציבורית במכללת ספיר ואני לא גנבתי את מיצג ההסתה "אטבח אל-יהוד"", כתב בפוסט בדף הפייסבוק שלו שצבר בתוך זמן קצר מאות שיתופים.

"אני בהחלט הורדתי אותו מהקיר בבוז, אני בהחלט קרעתי אותו לחלקים קטנים, ואני בהחלט שלם עם המעשה של עצירת ההסתה בפומבי כנגד העם היהודי. חשוב לי לציין שאינני שונא ערבים ואפילו פעלתי במהלך לימודי במכללה לייצר קבוצת שיח ולימוד משותפת בין סטודנטים יהודים לבדואים (ויעידו על כך חברי משני המגזרים). רגע לפני שהורדתי את מיצג ההסתה מקיר התערוכה עמדו לידי שלוש סטודנטיות שהסתכלו על ה"חמסה", פרצו בבכי ויצאו מהתערוכה בראש מושפל", כתב.

"לא האמנתי למראה עיניי, יהודים, במדינת ישראל, במוסד אקדמי הנתמך על-ידי המדינה, הולכים שפופי ראש אל מול כתובת הסתה, אלימות ורצח כנגדם", הוסיף קלי.

"ואין תגובה, ואין גבורה, ואין טיפ טיפה של עמידה ברורה ואיתנה שכאן זה פשוט לא יקרה... מכאן כבר פעלתי כמו שלמדתי וכמו שאני יודע. ההגנה על העם לא מסתיימת ברגע השחרור מצה"ל".

קלי מציין כי הוא מודע לכך שיתכן וינקטו נגדו צעדים משמעתיים ואף לקח זאת בחשבון. "סיימתי כבר שנה אחת בהצטיינות, הממוצע שלי עומד כרגע מעל ל90 אבל אני בספק גדול האם אני בכלל מעוניין להמשיך ללכת בראש מושפל במכללה שהפכה להיות בית ועד לטרור ומזמן מזמן כבר לא בית לקדמה, להשכלה ולשלום".

"ובאמת שלא גנבתי את ה"חמסה". תסתכלו טוב מתחת לכיסאות בחדר הסמוך, אני בטוח שהיא עדיין יושבת שם, למטה, ככה בדיוק, כמו מקודם על הקיר, רק שעכשיו הראש שלה הוא שמושפל...", סיכם קלי.