"גבי אביטל קידש את השם באמירתו הברורה שאלוקים ברא את האדם", כך אמר הערב (ד) הרב ח"כ חיים אמסלם במסגרת נאום בכנסת שדן בהצעה לדיון שהגיש בנושא פיטורי המדען הראשי במשרד החינוך.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני למדען הראשי במשרד החינוך, ד"ר גבי אביטל, על סיום תפקידו. בתגובה לפיטוריו אמר אז ד"ר אביטל כי "שר החינוך פיטר אותי בגלל ראיון שהענקתי לעיתון מעריב", בו הטיל ד"ר אביטל ספק בתורת האבולוציה של דרווין, באומרו כי רק "אלוהים ברא את האדם, אין מצב אחר".

בנאומו בכנסת, התייחס הערב ח"כ אמסלם לתורת האבולוציה, באומרו כי "כל אדם שבא להתפלל בבית הכנסת בשבת, כל אשה שמדליקה נרות שבת מצהירה שה ברא את העולם בשישה ימים ושבת ביום השביעי, לפני שבוע התפרסם סקר שמצא כי רוב העם מאמין בזה, אבל למדען הראשי אסור לומר את זה, האם מדינת ישראל לא רוצה שתלמידיה יידעו שה ברא את העולם? שומו שמים, אם אין כאן סתימת פיות מה יש כאן?".

ח"כ אמסלם הוסיף וצידד בדברים שמסר בעבר המדען הראשי, באשר לתיאוריית ההתחממות הגלובלית. "גבי אביטל הינו מדען מתחום התעופה המבין באטמוספירה, הוא ציטט בראיונות נתונים מדוייקים ומחקרים המפריכים את הטענות על הקשר בין עלייה בשיעור פחמן דו חמצני לבין התחממות כדור הארץ", ציין ח"כ אמסלם אשר מחה על העובדה כי "מול דבריו המנומקים שמענו התלהמות של אנשים הבקיאים הרבה פחות ממנו במדעי האטמוספירה, שלא פיספסו הזדמנות לנגח מדען דתי ימני ששובץ לעמדה בכירה".

שר החינוך: ד"ר אביטל ניצל את אמוני

שר החינוך, גדעון סער, נדרש בדיון להסביר לראשונה, באופן רשמי, את סוגיית פיטוריו של המדען הראשי. "ד"ר אביטל לא פוטר בשל דיעותיו, אלא בשל העובדה כי הגעתי עם מנכ"ל המשרד למסקנה כי הוא אינו מבין את מהות תפקידו כמדען ראשי וכעובד בכיר במשרד ממשלתי, וממילא אינו מתאים לתפקיד", אמר שר החינוך.

לדברי השר סער, "כאדם פרטי ד"ר אביטל רשאי להחזיק בכל דיעה וגם לבטאה. כמדען הראשי של משרד החינוך הוא חייב לפעול לפי הכללים המחייבים כל עובד מדינה, לפעול ולהתבטא באופן שאינו מנוגד למדיניות המשרד, ולפעול באופן שעולה בקנה אחד עם הגדרת תפקידו". עוד הוסיף השר סער כי ד"ר אביטל ניצל את אמונו וכי "לא אהיה מוכן שבעל תפקיד בכיר במשרדי ישתמש בתפקידו כפלטפורמה להבעת דיעות אישיות, שאינן עולות בקנה אחד עם מדיניות המשרד".