סדק ראשון במועצת יש"ע המתחדשת? הרב עזריאל אריאל, רב היישוב עטרת, הודיע אתמול (ג) על פרישתו ממליאת מועצת יש"ע התחדשת, זאת לאחר שזו, לטענתו, הפכה לגוף חסר משמעות ונטול סמכויות מטעם הנהלת המועצה.

"לצערי, גיליתי שוב ושוב כי מועצת יש"ע המתחדשת חזרה לדפוסי הפעולה של מועצת יש"ע הישנה", כתב הרב אריאל במכתב שהעביר לכלל חברי המליאה, "העשייה מתמקדת בעיקר בתחום הפוליטי ובתחום ההתיישבותי במגמה לתת מענה לאיומים המיידיים, וההחלטות המשמעותיות מתקבלות בפורום מצומצם ביותר, מבלי לשתף באופן ממשי אפילו את ההנהלה. כך הרגשתי כחבר מליאה, וכך הרגשתי ביתר שאת כחבר הנהלה".

רב היישוב עטרת הוסיף כי "החלטתי להסיק מסקנות אישיות ולהחזיר בזאת את המנדט למליאה שבחרה בי לתפקיד זה", זאת לאחר ש"נוכחתי לדעת שאין לי - כחבר מזכירות המליאה - שום יכולת להשפיע על מהלך העניינים". הרב אריאל ציין במכתבו כי בחר לפרוש מתפקידו "מאחר ואין לי עניין להיגרר לאינסוף מאבקי סרק עם ההנהגה, שכפי הנראה איננה מעוניינת או שאיננה מסוגלת לפעול על פי הקווים שקבעה המליאה".

הרב אריאל הדגיש במכתבו כי על אף שפרש ממליאת המועצה, אין בכוונתו לפרוש ממועצת יש"ע. "אמשיך לסייע לה בכל דבר שאני מאמין בחשיבותו", כתב וציין כי הוא איננו חולק על הקו האידיאולוגי הממלכתי המוביל אותה וגם איננו מוצא אלטרנטיבה אחרת. "חלק גדול מן הביקורת שיש לי לומר על הנהגת יש"ע, אוכל לומר ביתר שאת על מי שמתיימרים להחליף אותה, ולכן אינני רואה בהם תחליף הולם", הוסיף.