כ-1100 רבני ערים, ראשי ישיבות, ר"מים ורבני קהילות מכל רחבי הארץ השתתפו אתמול (ב') בכנס בבנייני האומה בירושלים בהשתתפות הרבנים הראשיים. הרבנים שהשתתפו בכנס דיברו על 'סערה גדולה' ודאגה לזהותה היהודית של מדינת ישראל.

"אחרי הבחירות שתהיה ממשלה שלא תוכל לזוז בלי האצבעות של יראי שמים", אמר בכנס הרב יצחק יוסף. "בממשלה הבאה צריך לבטל את החוקים הרעים הללו ואדרבא יתקנו תיקון הפוך לטובה ולברכה", הוסיף וסיפר כי כשהגיע לראש הממשלה מספר פעמים כדי לדבר איתו על חוק הגיור וחוקים נוספים אמר לו ראש הממשלה: 'הרב אין לי כוח. יש לי קואליציה כזו. אדרבא, תעשו בבחירות הבאות קואליציה ביניכם לקדש שם שמיים'. לי בתור רב ראשי אסור לדבר פוליטיקה אבל לרמוז מותר לי. צריך שיהיה כוח שאחרי הבחירות תהיה ממשלה שלא תוכל לזוז בלי הכוח של יראי שמיים".

בין הרבנים שהשתתפו בכנס ניתן למנות את הרב בקשי דורון, הרב אביגדור נבנצאל, הרב שמעון ביטון, רב העיר חדרה, הרב משה הבלין, רב העיר קרית גת, הרב מנחם בורשטיין, הרב פרופ' יגאל שפרן, הרב שלמה אבינר, הרב יהושע שפירא, הרב משה הגר, הרב אליקים לבנון, הרב חיים גנץ, הרב מיכה הלוי, הרב דוד חי הכהן, הרב דב ביגון ועוד.

הרב הראשי לישראל הרה"ג הרב דוד לאו שליטא אמר בפתיחת הכנס: "יש חובה מיוחדת להיזהר דווקא בארץ הקודש ויש שמירה מיוחדת שחלילה כבוד שמים לא יתחלל. בוודאי שכאשר נותנים להם גושפנקא חוקית.

עברנו תקופה קשה ובעז"ה נגיע לתקופה חדש. ישבו איתי היום אנשים שדיברו על מסורבות גט. קודם כל על פי התורה. "התורה הזו לא תהא מוחלפת. אתם דואגים לעגונות דברו עם משרד המשפטים ועם משרד האוצר שידאגו לתקנים לדיינים מספר השופטים עלה ב600% ומספר הדיינים לא השתנה. לא מדבר על יהדות ועל הלכה קודם. מסורבת גט שקובעת דיון תקבל אותו אולי עוד שנה. תלכו לכתובות המתאימות.

"המציאות לא פשוטה. פניתי לרוה"מ ואמרתי לו: יש לך יועץ משפטי, אנחנו היועצים היהודיים. ניתן לך חוות דעת על כל חוק שמגיעה לוועדת שרים. אפשר להעלות על הדעת שגבר יוכל לתת תרומת זרע מבלי לשאול את אשתו. היעלה על הדעת דבר כזה!? שאשה תקבל תרומה מבלי להיוועץ בבעלה?!", הוסיף הרב לאו.