אתר הסאטירה הימני "לאטמה" יפיק פיילוט לערוץ הראשון בשם "מהדורת השבט" - כך דווח באתר "אייס". על פי הדיווח, בשבוע שעבר עודכנה הקבוצה בנכונות של ערוץ 1 לקדם את תכניה במסגרת לוח השידורים. להחלטת הערוץ הראשון קדם לחץ ציבורי ואף עצומה באינטרנט, שקראו למנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, להגדיר את תוכנית הדגל של "לאטמה", "מהדורת השבט", כתוכנית סאטירה קבועה בשידורי הערוץ.


האתר הסאטירי-ימני הוקם לפני כשנה וחצי והוא כולל בתוכו פינות יומיות של ביקורת תקשורת, לצד תוכניות וידאו סאטיריות קצרות. את האתר עורכת העיתונאית והפובליציסטית קרולין גליק, המכהנת גם כסגנית עורך של העיתון גרוזלם פוסט.


"לאטמה" זכתה להצלחה משמעותית בעקבות אירועי המשט הטורקי לעזה, בעקבות קליפ סאטירי ("We Con the World"), המביע מחאה על התגובות העולמיות נגד פעולת ישראל במשט הבינלאומי לעזה. הקליפ זכה לחשיפה יוצאת דופן לתכני האתר, כשלמעלה מ-3.5 מיליון איש צפו בו באתר שיתוף הוידאו "יוטיוב".

בשלב מסויים הקליפ אף הוסר מ"יוטיוב" בטענה כי מדובר בהפרת זכויות יוצרים, מהלך אותו פירשו ב"לאטמה" כהוכחה לכך ש"אויבי ישראל מפחדים מאתנו". בתוך כך, לפני כשבועיים, זכה "לאטמה" באות ההוקרה של קרן נדב, זאת בשל פעילות ההסברה למען ישראל.


עורכת האתר, קרוליין גליק, אמרה באחרונה כי "הפנייה אלינו נעשתה לפני כחודשיים ומאז אנחנו במגעים עם ערוץ 1. בינתיים קיבלנו פנייה מערוץ טלוויזיה נוסף ואנחנו בוחנים גם את ההצעה הזאת. אם התוכנית תצא לפועל, אנחנו נתאים את הגרסה האינטרנטית של "מהדורת השבט" לשידור בטלוויזיה וזה ידרוש מאיתנו הסתגלויות. לגבי העצומה - אנחנו כמובן לא יזמנו אותה, אבל משמח אותנו מאוד לגלות שהגולשים שלנו אוהבים את מה שהם רואים ומתלהבים מהתכנים".


מרשות השידור נמסר בתגובה כי "היות ומדובר בתכנית בשלבי פיתוח לא נוכל להתייחס".