יהודה גליק יורחק מהר הבית עד תום ההליכים נגדו, כך קבע שופט בית המשפט המחוזי אריה רומנוב, בתום דיון בנושא היום (ה').

כזכור, יהודה גליק הואשם כי היכה אישה זקנה בהר הבית ושבר לה יד לפני כחודשיים, זאת למרות שעל פי הוכחות שהביא גליק, בזמן בו נטען שהכה את האישה, הוא היה בבית המשפט לתעבורה. עם זאת, בדיון שנערך היום קבע השופט שגליק עלול לסכן את הערבים בהר הבית, שכזכור אחראים ללא מעט התפרעויות על ההר.

לדברי רומנוב, "בית המשפט מצא כי קיימות ראיות לכאורה נגד העורר וזאת על יסוד עדות המתלוננת והתיעוד הרפואי, עדות עד ראיה נוסף, עדות מפקד תחנת המשטרה, וכן עדויות שני שוטרים אשר אמנם לא ראו את אירוע התקיפה עצמו אך הן תומכות בשאת קיומו של האירוע בנקודות שונות. העולה מן האמור הוא שבשים לב לרגישות המיוחדת הקיימת בהר הבית, למתח הרב הקיים בין הקבוצות השונות ועל רקע הימים הלא פשוטים בהם אנו מצויים, דומה שאיש לא יכול להבטיח כי אם אירוע דומה אכן יתרחש שוב, הוא יסתכם אך בשבירת יד ולא במהומה רבתי רבת נפגעים. פוטנציאל הנזק הינו, אפוא, גדול".

"שמהטעמים שציינתי לעיל אני סבור כי מתקיים בעניינו אותו 'יסוד סביר לחשש' כי הימצאותו של העורר בהר הבית עלולה לסכן את בטחונו של אדם ואת בטחון הציבור. לפיכך, לא מצאתי לשנות את תנאי השחרור שקבע בית משפט קמא בדבר הרחקתו של העורר מהר הבית עד לתום ההליכים".

מדובר בהחלטה הזויה במיוחד, שנקבעת על רקע ניסיון ההתנקשות בחייו של גליק לפני כחודש. בדיון מוקדם יותר השבוע טען נציג המשטרה בבית המשפט כי לא רק שלגליק אסור לעלות להר הבית בגלל מסוכנותו, אלא שמסוכנותו אף עלתה בעקבות ניסיון ההתנקשות, שכמעט עלה בחייו.