התשלום לחברות בתנועת בני עקיבא, כמו בתנועות נוער נוספות, הינו נוהג מקובל לפיו משלמים חניכי התנועה דמי חבר, זאת על מנת לממן את פעילות התנועה. יוזמה חדשה, המגיעה מהשטח, מבקשת להכליל גם את בוגרי התנועה כנושאים בנטל הכלכלי. על פי היוזמה השתתפות הבוגרים תהיה סמלית, אך כיוון שתכלול בוגרים רבים יצטרפו הסכומים הקטנים לתרומה משמעותית, בנוסף מקווים היוזמים שבכך תוגבר תחושת השייכות לתנועה בקרב הבוגרים.

היוזמה החדשה קורמת עור וגידים בימים אלה, תוך שהיא מופצת על ידי חניכים ומדריכים לשעבר בדואר אלקטרוני וברשתות החברתיות. יוזמי התשלום לבוגרים טוענים כי חלק מהכסף יוקדש להקמתו של מועדון חברים בוגרים פעיל שיהיה אחראי על הקשר עם הבוגרים כמו גם לפעילויות מיוחדות עבורם. ומה באשר למחיר? על פי ההצעות הוא צפוי לנוע סביב סדר גודל של כ-60 שקלים לשנת חברות.



מעיין מזוז, בוגרת התנועה שאף שירתה בה כקומונרית ומי שנחשבת לאחת מהפעילות המרכזיות לקידום היוזמה החדשה, טוענת בשיחה עם כיפה כי "ברגע שבוגרים ישלמו חברות לבני עקיבא, תהיה להם מודעות גדולה יותר לתרום מזמנם לסניף". לדבריה, "עצם התשלום וקבלת כרטיס חבר עשויה לחזק את תחושת השייכות. ברור שסניף אשר בוגרים מעורבים בו, יכול להצליח ולהתקדם יותר".

"זה אירוני", אומרת מזוז, "התלונות אודות תשלום החברות בתנועה מלווה את החניכים בשנים הראשונות באופן שכיח למדיי, עד לשלבים המאוחרים. דווקא כשהם מבינים את החשיבות של התשלום והסיוע לתנועה, הם פורשים כחניכים בוגרים ומפסיקים את התשלום. היוזמה במסגרתה בה ייאסף תשלום גם מהבוגרים, אפוא, תכניס סכום סמלי אך משמעותי לקופת התנועה".

מתנועת בני עקיבא נמסר בתגובה לכיפה כי טרם נעשתה אליהם כל פנייה רשמית מטעם יוזמי רעיון התשלום החדש, אך התנועה מצידה מברכת על הנכונות לכל סיוע. "כמובן שיש לשקול את הדברים ולבחון אותם לגופו של עניין, מה שייעשה לאחר שהדברים יצופו מעל פני השטח", מסבירים בתנועה.