חלק מהנקניקיות המשווקות ככשרות נגועות בחשד לחזיר - כך עולה מדברים שמסר אתמול (ב) הרב שמואל אליהו, במהלך שיעורו השבועי. רבה של העיר צפת ומי שחבר בועדת הכשרות הארצית של הרבנות, טען בשיעורו כי שרוולי הנקניקיות שנמכרות בחנויות, עשויים במקרים רבים מעורות של חזירים ובעלי חיים טרפים.

בעיית הכשרות עלתה במסגרת ועדה שדנה בנושא זה ברבנות הראשית. "ישנן חברות שמייצרות שרוולים מבשר טרף", אמר הרב אליהו, אשר ציין כי באחד המקרים הובאה בפני הועדה בה ישב הצעה לייבוא נקניק דרך אחת החברות, אשר ביקשה "לייבא שרוולים מנבלות וטריפות, ואנחנו אמרנו להם שאיננו מאשרים את זה, כי אפשר להשיג מעורות כשרים".



לפי הרב אליהו, החברה ביקשה לשכנע את הועדה בכך שעל אף שמדובר בשרוול שמקורו מטריפות, הרי שהוא עבר תהליך הכשרה ארוך, הכולל אף שלב של השרייה בסיד. התירוץ לא התקבל בועדת הכשרות, "אמרנו להם שאי אפשר להאכיל את עם ישראל בזה. אתה יכול לתת לאנשים לאכול נקניק עם שרוול של נבלות וטרפות?".

בהמשך השיעור, ציין הרב אליהו כי שתיים מהחברות המייצרות נקניקיות בארץ, "טירת צבי" ו"יחיעם" דווקא מקפידות על שימוש בשרוולים כשרים מבהמות כשרות. "בשבוע הבא נפרסם את שמות החברות שמשתמשות בשרוולים של טרף ואלו שמשתמשים בכשר", הוסיף הרב אליהו וציין כי "יש פה הונאת ציבור, כי אם אנשים היו יודעים שזה שרוול חזיר - הם לא היו אוכלים".