ייתכן וצוואתו האחרונה של רס"ן אלירז פרץ ז"ל, עומדת להתגשם. בעיתון "מעריב" דווח הבוקר (א) כי במשרד הביטחון מתכוונים להפקיע את הקרקע עליה ממוקם ביתו של פרץ ז"ל ולהפוך אותה בכך לאדמת מדינה, זאת על מנת למנוע את הצורך בהריסתו.

כזכור, לפני כחודש הוחלט במשרד הביטחון כי שמונה מבתי שכונת גבעת היובל יוכשרו כקרקע מדינה, בהם ביתו של רועי קליין ז"ל, אלא שביתו של אלירז פרץ ז"ל - נותר מחוץ להסדר. במשרד הביטחון הסבירו אז כי ביתו של פרץ ז"ל, יחד עם שלושה בתים נוספים, נבנו על קרקע פלסטינית ולכן אי אפשר להכשירם.

כעת, על פי הדיווח, בתגובה לעתירה הקוראת להריסת המבנים שבשכונת גבעת היובל, סמוך ליישוב עלי, תטען המדינה כי סקר קרקעות שבוצע מוכיח שמרבית קרקעות המאחז הינן אדמות מדינה. במידה ויהיו פלסטינים אשר יתבעו בעלות על הקרקע בשנים הקרובות, הם יפוצו על ידי המדינה - ובכך תמנע הריסת הבית.

"התאהבנו במקום ובאנשים שחיים בו"

במסגרת שימוע שנערך בנושא, הספיק אלירז ז"ל לפנות למדינה במכתב בו ניסה לשכנע כי ישאירו את הבית על תילו. "לפני ארבע שנים עברנו לגבעת היובל. בבית הנוכחי אנחנו גרים כחצי שנה", כתב פרץ ז"ל במכתב מיוחד שהעביר בתשובה למדינה. "כשבחרנו לגור כאן למדתי בבית המדרש של מכינת בני דוד בעלי ושילבתי זאת עם לימודים אקדמיים בירושלים, מאז התאהבנו במקום ובאנשים שחיים בו. אנחנו חיים בשכונה ארבע שנים, בה בנינו את ביתנו, בה נולדו ילדינו ואנו קשורים אליה בנימי נפשנו", הוסיף.

"אם יוחלט חלילה להרוס את ביתנו הרי שיהא זה הפינוי השלישי עבורי. כאשר הייתי בן חמש פונתה משפחתי מהיישוב אופירה בשארם א-שייח. לאחר שהתחתנתי עם שלומית גרנו ביישוב שליו שבגוש קטיף. במסגרת ההתנתקות נהרסו ופונו כל היישובים שברצועת עזה וגם ביתנו שם נהרס. עוד ברצוני לציין שאני בן למשפחה שכולה", נכתב.

אלירז פרץ ז"ל, סגן מפקד גדוד 12 של גולני, נהרג בחודש מרץ האחרון בעקבות היתקלות עם מחבלים ברצועת עזה. פרץ ז"ל היה בן 31 במותו והוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים, הקטנה שבהם בת פחות משנה. השכונה בה התגורר, גבעת היובל, הוקמה בשנת 98 ובה ממוקם גם ביתו של רס"ן רועי קליין ז"ל.