חרף הרגישות הביטחונית אשר אפיינה את חול המועד סוכות, למעלה מחצי מליון איש הגיעו לבקר ברחבת הכותל המערבי. מלשכת רב הכותל נמסר כי ברחבת הכותל נערכים כעת לקליטתם של עשרות אלפי מבקרים נוספים מחר, במהלך הושענה רבה.

בעקבות עומס המבקרים נאלצה אמש משטרת ישראל לסגור את העיר העתיקה גם לתושבי הרובע היהודי. הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הביע סיפוק לנוכח מספר המבקרים ואמר כי "משטרת ישראל עשתה עבודה ברוכה לשמור ולאבטח את המתפללים".

לפני יומיים נערך בכותל מעמד ברכת הכהנים המסורתית, עת כ-400 כהנים נשאו את ידיהם ברחבה. לאחר התפילה נערך טקס קבלת פנים רשמי בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל יונה מצגר ושלמה עמאר, רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ואנשי ציבור נוספים.



הנשיא לרב עמאר: המשך למצוא פתרון לבעיית הגיור

ובתוך כך, נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר הבוקר (ג) בסוכותיהם של הרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, ובסוכתו של הראשון לציון ומנהיג תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בפגישותיו, העלה הנשיא את חשיבות תמיכת הרבנים באמצעות פסיקותיהם בהמשך תהליך השלום בכלל ובקידומן של שיחות הקרבה בין הישראלים לפלסטינים בפרט.

בפגישתו עם הרב עובדיה, הדגיש הנשיא כי הוא רוחש כבוד רב והערכה לפסיקותיו של הרב עובדיה בעבר, אשר הדגישו כי פיקוח נפש דוחה שטחים. בפתח פגישתו הדגיש הנשיא את מאמצי הרב להשיג שלום ומתינות בעם ישראל והודה לו על המכתב ששיגר למובראק ובו הביע תמיכה אישית בשלום ותמיכה במאמציה של מצרים לקדם את השלום ולמנוע שפיכות דמים.

במהלך ביקוריו הבוקר, שוחח הנשיא אודות מניעת השתלטות איראנית על המדינות העצמאיות במזרח התיכון וחשיבותה של אחדות העם בישראל בפרט ובעולם היהודי בתפוצות בכלל. בתוך כך, הזכיר הנשיא בשיחה עם הרב עמאר את נושא חוק הגיור, וביקש מהרב עמאר להמשיך במאמציו כדי למצוא לסוגיה פתרון שיקרב לעם היהודי גם את יהדות ארצות הברית.