מה באמת קרה בין כתליה של מכללת "בית וגן" בירושלים, בקיץ 2007? העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר (ג) כי אחת מתלמידות המכללה הותקפה מינית במהלך לימודיה במוסד, זאת על ידי אחד הרבנים המלמד במכללה. לטענת העיתון, פורום "תקנה" פעל להשתקת הפרשה תוך הסדר כספי עם הצעירה שהותקפה, זאת מבלי לדווח כראוי לרשויות החוק.

על פי כתב התביעה נגד המכללה אשר גובש בימים אלה בבית הדין לעבודה בירושלים, טוענת אחת המורות במכללה כי ראשי המכללה ניסו לטייח את הפרשה החמורה, זאת באמצעות פנייה לפורום "תקנה".

הרב יפרוש מתפקידו, תמורת חיסיון מלא

על פי הכתבה, אחת המורות פנתה למנהלת המכללה אשר התנערה מטענותיה של התלמידה הנפגעת ואמרה כי "היא הייתה והינה חולת נפש". במקביל, מצבה של התלמידה המשיך להתדרדר, עד שלבסוף הועברה להשגחה צמודה. בשלב זה העבירה המורה פנייה לפורום "תקנה" בבקשה שהפורום יתערב בסוגיה.

בהרכב פורום "תקנה" אשר זומן ביוני 2009, ישבו הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, ד"ר שלומית להמן, מנהלת המרכז למשפחה "יד שרה" בירושלים, וד"ר אביעד הכהן, דיקן מכללת "שערי משפט".

על פי הדיווח, לאחר שלושה חודשים מצא הפורום כי תלונתה של התלמידה מוצדקת. שלושה חודשים מאוחר יותר, על פי כתב התביעה, הגיע הפורום להסכם בין הרב לבין המכללה, במסגרתו הצדדים אינם מודים בעובדות אך ישלמו פיצויים לתלמידה הנפגעת בסך של עשרים אלף שקלים - כל אחד, לצד התחייבות כי הרב יפרוש מתפקידו במכללה בהקדם ולכל המאוחר עד סוף שנת תש"ע. תמורת מימוש שני הצעדים הללו, הובטח למכללה ולרב חיסיון מלא על האירוע.

התלמידה מעולם לא התלוננה בפני המכללה

"המורה הביאה לידיעתנו ששמעה מאת תלמידה לשעבר שאותו רב ביצע בה, לכאורה, מעשים פליליים", נמסר בתגובה ממכללת "בית וגן". לדברי המכללה, "לא הייתה זו הפעם הראשונה שאותה מורה מדברת סרה באיש זה. מעולם לא אהבה אותו, בלשון המעטה. פעמים רבות קודם לכן טענה נגדו טענות קשות שאף אחת מהן לא הוכחה".

ב"בית וגן" מדגישים כי "אמרנו למורה כי דלתנו פתוחה בפני התלמידה והיא מוזמנת אלינו לומר את דבריה. הדגשנו שאם תעשה זאת, נפעל בהתאם לחוק. לצערנו, התלמידה מעולם לא הגיעה אלינו ומעולם לא השמיעה באוזנינו טענה נגד אותו מורה. למרות זאת, ננקטו מיד כמתחייב כל הפעולות הנדרשות לבירור אותה "תלונה", על אף שהייתה בגדר שמועה. משהחליט פורום "תקנה" לבדוק את הסוגיה- אימצנו את כל המלצותיו וקביעותיו ויישמנו אותם באופן מלא".

אופייה האמיתי של הפרשה הוסתר מרשויות החוק

בפורום "תקנה" מסרו בעקבות הדיווח על התלונה כי דיווחו על התלונה ליועץ המשפטי לממשלה בסמוך להעלתה בפני הפורום בשנת 2009, אך על פי טענת העיתון "אופייה האמיתי של הפרשה הוסתר מרשויות החוק והדיווח שנמסר על ידי הפורום היה במקרה הטוב חלקי".

פורום "תקנה" מסר בתגובה לכיפה כי "הפורום פועל על פי הוראות הדין ובמסגרתו. פעילות הפורום מדווחת במקרה הצורך לגורמים המופקדים על אכיפת החוק. בשל חיסיון ההליכים אנו מנועים מלמסור כל מידע נוסף".