סוף פסוק לאיום סגירת תחנות מד"א ביהודה ושומרון: היום (ב') התקיים מפגש דרמטי בין יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ח"כ חיים כץ, מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומנכ"ל מד"א אלי בין, בנוגע לכוונה לצמצם את פעילותן של תחנות מד"א ביו"ש ואף לסגור חלק מהן בעקבות מאבקים תקציביים. כבר בחודש יוני האחרון, הושגה דחייה של חודשים בודדים בנושא והיום, האיום הוסר לחלוטין.

מד"א וראשי היישובים באיו"ש מתוקצבים באופן חלקי בלבד על ידי המדינה, ונאלצים מדי שנה לבקש תרומות מגורמים שונים ותקצוב נוסף ממשרד האוצר על מנת לכסות את הוצאותיהם. "בעוד שאת כל שירותי ההצלה ברחבי המדינה מתקצבת המדינה בצורה מלאה, הרי שביו"ש התקצוב אינו מכסה את העלות בשטח, ונוצר מצב אבסורדי שנציגי ההתיישבות צריכים לגייס בעצמם כספים ותקציבים, אחרת מונף חרב סגירה על תחנות מד"א", ציין מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

בסיום הפגישה, הושגה הסכמה בין הצדדים והוחלט כי תחנות מד"א בשומרון לא ייסגרו ופעילותן לא תצומצם כלל. עם סיום הפגישה, ח"כ חיים כץ הודיע על כך באופן רשמי לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בה הוא מכהן כיו"ר. בוועדה נכחו ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) וח"כ יעקב מרגי (ש"ס) .

ח"כ כץ אמר "הצלחנו להשאיר את פעילות מד"א באיו"ש בכל הנקודות ומד"א תמשיך להתקיים ולתרום ליישובי יהודה ושומרון. אני מקווה כי הכספים עבור פעילותם יועברו במהירות, אך בכל מקרה נקבע היום כי העניין התקציבי לא יפגע בהמשך הפעילות בשטח."

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה בירך על ההחלטה: "בגלל אפלייה תקציבית כנגד תושבי יהודה ושומרון, רפואת החירום ביישובינו היתה בסכנה ממשית. היום, לאחר מאבק ממושך ודיונים סוערים, אנו מברכים ההחלטה לא לפגוע בתחנות מד"א באיו"ש. אסור לתת לשיקולים תקציביים להשפיע על שאלות של חיים ומוות. חשוב לנו במיוחד לברך את חבר הכנסת חיים כץ, אשר הוביל את המהלך החשוב הזה".

מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בירך על ההחלטה וציין: "הגיע זמן שהמדינה תפסיק להתייחס לתושבי יהודה ושומרון כתושבים סוג ב'. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהצלת חיים. אנחנו מצפים כי סיום מאבק זה ייתן את אותותיו וימנע פגיעות עתידיות בזכויותיהם של תושבי יהודה ושומרון".

ראשי המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה ויוסי דגן הודו לח"כ כץ על האכפתיות והיכולת לסייע לתושבי יש"ע ולמנכ"ל מד"א אלי בין על הנכונות להוביל לסיום הפרשה.