48% מהישראלים יקימו סוכה בחג הקרוב, 31.7% מהחילונים יעשו זאת, לעומת 57.4% מהציבור המסורתי, 72.6% מהדתיים-הלאומיים ו-94.6% חרדים - כך עולה מסקר שערכה עמותת "חסדי נעמי" באמצעות מכון "מותגים", במדגם ארצי של כ-500 מרואיינים מעל גיל 18.

על פי נתוני הסקר, 60% מהצעירים בגילאי 18-24 ציינו שיקימו סוכות, זאת לעומת האוכלוסייה הבוגרת יותר, בגיל 65 ומעלה, אשר מתוכה רק כ-28% יקימו סוכה בחג הקרוב.

עוד עולה מהנתונים כי ירושלים היא העיר המובילה במספר המשפחות הבונות סוכות השנה, עם נתון מרשים של 62% מהתושבים, זאת לעומת 56% באזור הדרום ו40% מתושבי גוש דן.

בתוך כך ולקראת החג, מפרסם ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים כללי בטיחות להתנהגות בסוכה, זאת כדי לצמצם את התאונות השכיחות עם ילדים ופעוטות החוגגים תחת הסכך. לטענת הארגון, בחג נפגעים ילדים רבים כתוצאה מכוויות, אם ממרק רותח, מנרות החג, או משתייה חמה.

"לא מדליקים נרות בקרבת הקישוטים בסוכה או בקרבת דפנות הסוכה, ולא משאירים נרות דולקים ללא השגחה. כמובן שיש להרחיק את הקישוטים גם ממנורות החשמל", ממליצים בארגון לקראת חג הסוכות ומדגישים כי יש להרחיק מהסוכה תנורי חימום. יתר על כן יש לדאוג להרחיק את כבל החשמל המזין את תאורת הסוכה, כדי שלא יהיה נגיש לילדים.