חג חנוכה גבה קורבן כבד. מחקירה ראשונית של מכבי האש בנוגע לשרפה בבית שמש שגבתה את חייו של ילד בן עשר, ופצעה את אביו באורח קשה, עולה כי השרפה נגמרה בעקבות אש החנוכיות. בשרפה, שהתרחשה בבית פרטי ברחוב המורה יעקב בבית שמש, נספה ילד בן עשר, ואביו בן ה-45 נפצע באורח קשה משאיפת עשן וכוויות לאחר שניסה לחלצו מהבית הבוער.

אם המשפחה ושני ילדים נוספים נפצעו באורח קל מהאש אך הצליחו לצאת ורק לאחר מספר דקות הוצא הילד על ידי כוחות הכיבוי כשהוא ללא רוח חיים אנשי מד”א ניסו לבצע בו פעולות החייאה אך ללא הצלחה. אביו של הילד שנפצע במהלך מאמצי החילוץ של משפחתו, פונה לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה.

בתחילה היה נראה כי תנור ספירלה הוא זה שגרם לאסון, אך מחקירה ראשונית של שירותי הכיבוי עולה, כי הסיבה לדליקה הקטלנית הייתה ככל הנראה כמה חנוכיות שמן שמוקמו בחדר חיצוני הסמוך לחדר הילד שנספה ואשר היו אמורות לדלוק לכל היותר במשך כמה שעות. בחדשות 10 שוחחו עם גורמי הכיבוי שמסרו כי על פי כיוון החקירה שנבדק, החנוכיות המשיכו לדלוק גם לאחר שבני המשפחה הלכו לישון והאש התפשטה לתוך חדרו של בן ה-10, ולאחר מכן גם לחדרים נוספים.

בשירותי הכיבוי שם ממתינים למסקנות הסופיות של החקירה ממליצים מידי שנה לנהוג בבטיחות האפשרית עם הנרות מה שלמרבה הצער לא תמיד מונע אסון.