התיכון המקיף של ערערה, העיירה הבדואית הדרומית, נקלע בארבע השנים האחרונות לקשיים ניהוליים, מאז החליף שלוש פעמים את מנהליו. התיכון, אשר הוקם בשנת 1991 ונוהל על ידי המועצה המקומית, חיפש באמצעות משרד החינוך גוף אשר יקח אחריות על תפקודו.

בהתבסס על ניסיון מוצלח במקרים קודמים, פנו במשרד החינוך אל רשת "מרכז ישיבות בני עקיבא", כדי שזו תפרוש את חסותה על התיכון הבדואי. "אחרי דיונים והתלבטויות החלטנו ללכת על האתגר הערכי והחינוכי הזה", אמר מנכ"ל מרכז ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט, בראיון ל"ידיעות אחרונות". לדבריו, "בשנים האחרונות הצלחנו להעלות על דרך המלך כ-15 מוסדות שנקלעו לקשיים ואנחנו מתכוונים להצליח גם פה".

סאלם אבו קוש, מנהל מחלקת החינוך בערערה, מסביר כי לא מדובר בתהליך "התחזקות" שעובר על האוכלוסייה הבדואית בנגב. "זה לא שמחר נתחיל ללמוד גמרא או לשמור שבת, פשוט בדקנו ומצאנו ש"בני עקיבא" הם מקצוענים אמיתיים". לדברי אבו קוש, העובדה שעובדי "מרכז ישיבות בני עקיבא" דתיים, מהווה יתרון משמעותי לעבודה המשותפת. "יש לנו שפה משותפת איתם, לפעמים טובה יותר מאשר עם חילונים. זה פתח לשיתוף פעולה בין דתי שיביא רק טוב ואנחנו באמת מאמינים בדו קיום".