מתקפה נגד הרב סתיו וצהר מצד רבנים בכירים במגזר החרדי. בצעד לא ברור מבחינת עיתוי, החליטו רבנים במגזר החרדי לפתוח במתקפה נגד ארגון רבני צהר והעומד בראשה הרב דוד סתיו, כשחלק מהמילים חריפות ביותר.

אתמול פורסם סרטון וידיאו באתר כיכר השבת, בו תוקף ראש ישיבת חברון הרב דוד כהן, את הרב סתיו בחריפות ומכנה אותו מנוול. במהלך כנס סגור של תנועת דגל התורה בביתו של חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, הוא אמר "הראש המנוול של צהר, סתיו, שרצה להיות פה רב ראשי גם כן, ה' עוד ישמור שלא יהיה בקדנציה הבאה רב ראשי. הוא אמר שאפשר ללכת לקולנוע. שאלו אותו 'אתה תראה שם תמונות לא יפות', אז הוא ענה 'אני אזיז את הראש'. לאיפה הגענו?".

הרב כהן חיבר בין צהר לרב הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן, ותקף גם אותו. "לקחו פה את אחד הראשים של רבנות צהר עם אותה השקפת עולם ועשו אותו רב לירושלים, לא מתבייש אדם שלא שימש ברבנות ולא יודע מאיזה צד לפתוח משנה ברורה, והדבר הראשון שהוא בא פה לעשות זה לעקור פה את השמיטה ולא רק לעקור שמיטה אלא גם המהדרין לעשות היתר מכירה". למרות דבריו, לא ברור האם הרב שטרן אכן קשור לרבני צהר בדרך אותה מציג הרב כהן.

מתברר כי דבריו של הרב כהן אינם מגיעים לבד, ובתזמון כמעט מושלם, ביום שישי האחרון התפרסם ראיון עם הרב שלמה עמאר, בו הוא מתנער מכל וכל מ'דיל' שעשה לכאורה עם הרב סתיו וצהר, ו'מזדעזע' כלשון הכתב. “דיל עם אנשי 'צהר'? חבירה לאנשי 'צהר'? לא היה דיבור עם אנשי 'צהר' ולא חבירה לאנשי 'צהר'. לא כאילו ניסיון ללכת עם הרב סתיו, או לתמוך ברב סתיו, או לתת לו איזושהי רוח גבית".

הרב עמאר מציין שיצא לצהר שם של כאלה שרוצים לשנות ולעשות דברים נגד ההלכה. “קראתי להם להבהיר את מחויבותם אל ההלכה והדגשתי שלא ייתכן שרבנים שעולה בדעתם פסק הלכה פוסקים אותו בלי להתייעץ ובלי לדבר עם גדולי הדור, דבר שיכול להביא להביא לטעויות גדולות ולגילוי פנים שלא כהלכה. אחרי כל הדברים הללו, כאשר עמדתי בנוגע אליהם ברורה, כיצד ניתן להגיד עלי דברים כאלו?”, התנער הרב עמאר מכל קשר לצהר.