כמקובל על פי ההלכה החלו אמש (מוצאי שבת) קהילות ישראל, עם צאת יום הכיפורים, לבנות את סוכת החג - לקיים מה שנאמר: "ילכו מחיל אל חיל" (תהלים פד, ח) - ממצוה למצוה. אלא שלא לכולם יש את הזמן או את הרצון להקים את הסוכה בכוחות עצמם וכך הולכת ומתחזקת מגמת הסוכות הבנויות, עסק חדש המפרנס לא מעט צעירים לקראת החג.

במהלך החודש האחרון הוצפו לוחות המודעות בריכוזי הקהילות הדתיות בישראל במודעות המציעות את השירות. "שני בחורים צעירים יגיעו אל בתיכם, אפילו בהתראה קצרה, ויסייעו בבניית הסוכה המשפחתית בתוך כשעה", הבטיחה אחת המודעות, אשר טענה כי מדובר ב"מחיר סביר" עבור השירות הנוח.

מתן אלמליח, אחד מעשרות הצעירים הדתיים המציעים את השירות באזור המרכז, מספר בשיחה עם כיפה על תגובת השוק ליוזמה החדשה. לדבריו, "השירות מאוד נוח עבור אוכלוסייה מבוגרת, בעיקר קשישים, אשר מתקשים בבניית סוכה. רוב הפניות מגיעות מקשישים. מדובר במלאכה פיזית שאיננה פשוטה כלל ועיקר, שהרי יש לטפס כדי להציב את הסכך או לאסוף קרשים ועלי דקלים. בדרך כלל הנכדים מסייעים, אך חלק מהמשפחות שהגענו אליהם פשוט העדיפו לעשות זאת באמצעותנו". השירות המוצע על ידי מתן, למשל, נע בין מחיר משוער שבין 200 ל-400 שקלים, תלוי בגודל הסוכה ובזמן העבודה. החומרים - עליכם.

"כבר קיבלנו הזמנות לבניית סוכות מעץ מחד וסוכות מתפרקות מאידך. יש אנשים שמבקשים להשקיע גם בקישוטים ובחיבור לחשמל, להקים את הסוכה על הגג או במרפסת - אנחנו נערכים לכל סוגי העבודה הזו, כמו גם לפירוק בצאת החג. בסך הכל מדובר בכמה ימים של עבודה ובמחיר סביר ל"בין הזמנים", עד שנחזור לישיבה", הוא מספר.

בתוך כך, היום נפתחו שווקי ארבעת המינים ברחבי הארץ, המספקים אף הם לא מעט פרנסה עבור צעירים ומבוגרים כאחד. מחיר סט בסיסי הכולל לולב, שלושה הדסים, שתי ערבות ואתרוג מתחיל ב-60 שקלים עבור כשרות רגילה, ו-80 שקלים בממוצע לסט. סט בכשרות מהודרת נמכר במאות שקלים ויש הנוהגים לקנות חלק מהמינים בנפרד, או להמתין לדקה ה-90 ולקוות למחירים זולים יותר.