ועדת האיתור למינוי מנכ"ל בתי הדין הרבניים, ראיינה לראשונה מועמדת לתפקיד: בערב ראש השנה התראיינה בפני הועדה עו"ד עטרה קניגסברג, מנהלת "מרכז רקמן" לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר-אילן.

בשלב זה, בכוונת ועדת האיתור להחליט האם המועמדת דומה בכישוריה למועמדים הגברים המתאימים ואז יפנה שר המשפטים ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, לקבלת חוות דעתו בסוגיית כשירותה של אישה להיבחר לתפקיד בהתאם להוראות חוק הדיינים. כאמור, מדובר בפעם הראשונה שאישה נבחנת לתפקיד, זאת למרות שטרם התקבלה הכרעה משפטית האם התמודדותה של אישה לתפקיד בכלל תקפה על פי חוק הדיינים הקיים, הקובע כי רק דיין או מי שכשיר להיות רב עיר ימונה למנכ"ל.

כזכור, לפני כשבועיים דחה בג"ץ על הסף את עתירתם של ארגוני נשים למינוי אישה לתפקיד, זאת בעקבות פנייתם לשר המשפטים בבקשה שתתקבל מועמדותן של נשים לתפקיד - וכן שיפעל לשם מתן ייצוג הולם לנשים בהרכב הוועדה. משלא קיבלו תשובה עניינית, עתרו הארגונים לבג"ץ וביקשו להורות על מינוי אישה לתפקיד ולתת ייצוג הולם לנשים בוועדה, כמו כן ביקשו להוציא צו ביניים שימנע מהשר את המשך הליכי איתור המועמדים לתפקיד.

השופטים אשר גרוניס, מרים נאור ועוזי פוגלמן דחו את העתירה, בטענה כי העתירה מוקדמת, שכן לפי הודעת שר המשפטים טרם נבחנו לגופם מגישי המועמדות לתפקיד. כעת, משנבחנת מועמדות אישה באופן מעשי, ייתכן והדבר יובא לדיון נוסף.