מסקר חדש שערך מכון מאגר מוחות עבור מרכז בגין-סאדאת, עולה כי רוב הציבור הישראלי איננו מודאג מהעלייה במספר הקצינים והמפקדים הדתיים בצה"ל. 79% מהמשיבים ענו כי הם "כלל לא מודאגים או לא מודאגים ממספר הקצינים הדתיים".

בנוסף בחן הסקר את מידת החשש בקרב הציבור מפני תופעת הסרבנות, כשמנתוני הסקר עולה כי חלק גדול מהציבור, 33% במספר, סבור כי קצינים ומפקדים דתיים רבים או רבים מאוד יסרבו פקודה. 56% מהמשיבים סבורים כי מעטים יסרבו לפנות התנחלויות ומאחזים שונים ביהודה ושומרון ו-10% סבורים כי אף חובש כיפה לא יסרב פקודה.

עוד עולה מנתוני הסקר כי רוב גדול מבעלי הדעה, 63% במספר, סבור כי מספרם של הקצינים והמפקדים הדתיים המשרתים היום בצה"ל הוא במידה הנכונה. 56% מהמשיבים אף סבורים כי למגזר ה"סרוג" תרומה גבוהה או גבוהה מאוד לצה"ל ולביטחון ישראל. לאור זאת, 70% מהמשיבים הדגישו כי על צה"ל להתחשב במידה רבה או במידה רבה מאוד בצרכיהם המיוחדים של חיילים דתיים.

בנוסף מתברר כי כמחצית ממשתתפי הסקר העידו על כך שחיילי ישיבות ההסדר תורמים במידה רבה או במידה רבה מאוד לצה"ל. רוב מוחלט מהמשיבים (82%) "תומך או תומך מאוד" בהמשך קיומו של מסלול השירות בנח"ל החרדי, גדוד "נצח יהודה".