תערוכה מיוחדת מתקיימת בימים אלו בתיאטרון ירושלים. ציוריה של האמנית אורית מרטין מהווים פן חדש באמנות היהודית העכשווית. הם עוסקים בקשר ובחיבור בין הפכים וניגודים : בין הזמני והנצחי, הרוחני והגשמי, שמיים וארץ, הדיגיטלי ומגע המכחול, הפיגורטיבי והאבסטרקטי.

מרטין שואבת את ההשראה לאמנות שלה מהקבלה, מספר הזוהר ומספרי חסידות, וממוטיבים יהודיים אך לציורים יש אופי אוניברסאלי, והם מדברים ישירות לכל לב

בין התמונות שלה ניתן לראות ילד המתבונן לתוך בור פעור באדמה, בדמות קבר ורואה שם באורח מפתיע שמי תכלת רעננים. רמז, לקיומו של עולם רוחני, מעבר לאדמה, מעבר לחומר.
בתמונה אחרת - ילדה על סולם מציצה מעבר לחרכים במסך שהוא בעצם השמיים, או אדם עומד בתוך מערבולת החיים הסוחפת, כשנתיב אור נפתח מעליו.

(צילום: יחצ)

היצירות פותחות בפני הצופים סגנון חדש של ביטוי ויזואלי למושגים רוחניים, כמו הארה, התבוננות, התבודדות, ומדיטציה. התמונות עוסקות בנושאים קיומיים כמו הקשר בין הנשמה והגוף, מקומו של האדם בעולם והאדם מול הבריאה והבורא. דמות האדם כמושג, החוזרת ומופיעה כצללית אנונימית בציורים, מהווה סימבול להוויה האנושית ככלל.

באמנות היהודית, קיים מאז ומתמיד חשש להגיע להגשמה של מושגים רוחניים, ודווקא בקושי הזה אורית מרטין רואה אתגר יצירתי. האתגר הוא לטפל בנושאים מופשטים לגמרי, בעזרת אלמנטים מוחשיים מבלי ליפול להגשמה של מושגים יהודיים מסורתיים.

התערוכה בתאטרון ירושלים פתוחה בתאריכים 9.12.2014 עד 9.1.2015
הפתיחה במוצאי שבת 20.12 בשעה 20:30 בליווי מוסיקלי של נבל וכינור
כל משתתף בפתיחה יקבל הדפס מתנה

(צילום: יחצ)