פיקוד המרכז הנחה את חדר המצב של משרד החינוך בביטול כל טיול מעבר לקו הירוק, באזור יהודה ושומרון, מדבר יהודה, בקעת הירדן וים המלח. הנחיית צה"ל, המבוססת על פקודה שהעביר מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, מגיעה על רקע שני פיגועי הירי השבוע, שגבו את חייהם של ארבעה ישראלים ופצעו שניים אחרים.

במחאה על ההחלטה העביר ארגון זכויות האדם ביש"ע מכתב לשר הביטחון, בו דורשת יו"ר הארגון, אורית סטרוק, את ביטול ההנחייה. "מדובר בהוראות המהוות כניעה לטרור, שאף נוגדות את פסיקת בג"ץ השולל את הגישה של הגנה על קרבן אלימות פוטנציאלית באמצעות הגבלת תנועותיו", כותבת סטרוק במכתבה.

ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד, מסרו בתגובה על ההחלטה כי הם מביעים "זעזוע מהשפל המוסרי, הביטחוני והציוני אליו הגיע שר הביטחון בהחלטתו למנוע סיורי תלמידים ביו"ש במקום לסגור מחדש מחסומים שנפתחו לאחרונה ולבטל את ההקלות והמחוות חסרות-האחריות שאפשרו את הפיגועים האחרונים".

"השדולה חוזרת ומזהירה על שיבושים חמורים בשיקול הדעת של שר הביטחון, החל מהמלצתו על התנתקות נוספת, וכלה בהטלת מגבלות תנועה על אזרחי ישראל במקום על המחבלים", הוסיפו חברי הכנסת.

בשיחה עם כיפה אישרו במשרד החינוך את הדברים ומסרו כי "משרד החינוך פועל בעניין הטיולים בכפוף להנחיות גורמי הביטחון". מדובר צה"ל נמסר כי אין שינוי בהנחיות הטיולים ביהודה ושומרון, וכל מקרה נבחן לגופו