הרב אריה שטרן - מועמד הציונות הדתית לרבנות העיר ירושלים, ויו"ר עמותת מרכז הרב, הגיש היום בקשה לשר האוצר ולוועדה הציבורית הממונה על עיצוב שטרי הכסף, להדפיס את דיוקנו של הרב קוק זצ"ל על שטר כסף.

הרב שטרן קורא לשר האוצר ולממסד, להיענות לבקשה ובכך להושיט יד של פיוס, לציונות הדתית על רקע האירועים האחרונים. (הקפאה, ישיבות הסדר וכו). וכן להוציא מסר לציבור בישראל - שהציבור הדתי לאומי ותרומתו התרבותית והרוחנית, אותה מבטאה ללא ספק מורשתו של הרב קוק, הם חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית.



"אם ראשי ממשלה, נשיאים ואנשי תרבות זוכים לכבוד הזה, זה אך טבעי שהרב קוק, מקים הרבנות הראשית, ודמות מרכזית בתחיית עם ישראל יוכר אף הוא בדרך זו".נכתב במכתב שנשלח לשר האוצר. ההצעה הגיעה בתגובה למצעד הפרצופים שפורסמו כמועמדים להנצחה על שטרות הכסף ביניהם דוד בן גוריון, מנחם בגין, נעמי שמר ואחרים.


הרב שטרן שם לב לדמות מרכזית שנפקדה משם: "הרב קוק אינו דמות מגזרית פרטית. דברי ימיה של תקומת עם ישראל מכירים מקום של כבוד לרב קוק, הוגה חשוב, אשר הדגיש בכתביו את ערכו של כלל ישראל, ללא הבדלי מגזר. הגותו עמוסה בתכנים בנושא עם ישראל ותקומתו, והוא הראשון שהעניק למדינת ישראל ערך דתי- אתחלתא דגאולה".

"בנוסף לכך, נראה לי שיש בקבלת הצעה זו כדי להועיל ולתקן את מערכת היחסים בין הציונות הדתית למדינה, שתחזיר את הציונות הדתית למקומה הראוי כחלק חשוב ומרכזי בהוויה ובתרבות של המדינה. הרבה מזה עדיין בזכות השפעתו ומשנתו של הרב קוק זצ"ל". כתב הרב שטרן וצירף בסיום המכתב את השיר "לעד חיה בלבבנו" אותו כתב הרב קוק.

במשרד האוצר קיבלו את ההצעה בשמחה והבטיחו לשקול את העניין. גם מבית ישנה תמיכה רחבה-היוזמה של הרב שטרן איחדה סביבה את כל הציונות הדתית. הרב ישראל אריאל, הרב אליקים לבנון, הרב שלמה אבינר והרב יובל שרלו כבר הביעו את תמיכתם הנלהבת במהלך. גם ח"כים משתי סיעות הציונות הדתית כבר תמכו והבטיחו שיפעלו לקידום הנושא.