בעוד הרוחות סביב פרשיית ישיבת הר ברכה עדיין סוערות נראה כי מסתמנת אפשרות לפשרה. בטורו השבועי בעיתון "בשבע" פרסם הרב מלמד כי יהיה מוכן לחתום על מסמך המסתייג מהפגנות במסגרת הצבא.

לאור כך, יתכנסו ראשי ישיבות ההסדר, ביום ראשון הקרוב לדון בנושא ונראה כי לאור דבריו של הרב תתקבל החלטה להורות לו לחתום על המסמך ולהציג שוב את המסמך בפני שר הביטחון בתקווה שיחזור בו מהחלטתו להוציא את ישיבת הר ברכה ממסגרת ההסדר.

אם אכן כך יקרה, ייתכן והצעת הפשרה הזו תביא לסיומו של המשבר. הסיכויים לפתרון דרך הסכם פשרה אינם רבים מכיוון שבלשכתו של ברק המשיכו לטעון אתמול בתוקף כי ההחלטה עומדת בעינה ולא עשויה להשתנות.

"אין לנו מושג מה שר הביטחון רוצה" אמר לאחר הפגישה הרב דרוקמן. "הוא טרק את הדלת על ההצעות שלנו להסדיר את הפרשה, גם כשהתברר לו שהרב מלמד מוכן לחתום על התנגדותו להפגנות בצה"ל. בקצב הזה, הוא יוביל וידחוף אותנו לפירוק החבילה. רוב ראשי הישיבות מתנגדים לסרבנות ותומכים בשירות בצה"ל".

כתגובה, החליטו בוגרי ישיבות ההסדר לעשות מעשה והפיצו עצומה עליה חתמו כמאה וחמישים מהבוגרים הקוראת לרב מלמד ולשר אהוד ברק להגיע לפשרה ולסיים את הפרשה.

"אנו, בוגרי ישיבות הסדר, מכל הארץ, מבקשים מכל הצדדים בפרשת סירוב הפקודה לפעול להרגעת הרוחות ולהידברות שתביא לפתרון המשבר" נכתב בעצומה. "אנו קוראים לשני הצדדים שלא לאמץ התנהלות קיצונית שתעמיק את הקרע. לרב מלמד אנו קוראים לאמץ את העמדה של ועד ראשי ישיבות ההסדר המתנגדת להפגנות פוליטיות והנפת שלטים בתוך צה"ל לשר הביטחון אנו קוראים שלא לנקוט בצעדים קיצוניים ולדעת להכיל את מגוון עמדות רבני ישיבות ההסדר".

הבוגרים מוסיפים כי "אנו סבורים שהתמונה המצטיירת מהאירועים האחרונים חוטאת לאמת וצובעת את כל תלמידי ההסדר ובוגריו בצבעים לא אמיתיים.

"התמונה האמיתית היא שרוב תלמידי ובוגרי ישיבות ההסדר רואים בצבא ההגנה לישראל נדבך קריטי וקיומי לעם ישראל במדינת ישראל. אנו מעוניינים לשמור על לכידותו של צה"ל ועובדה היא שלמרות התנגדותנו הנחרצת לעקירת יישובי גוש קטיף לא נתנו יד לפירוק הצבא חרף הכאב והצער שחווינו בעת ביצוע המהלך.

"ההחלטה הנוכחית על סגירת מסלול ההסדר בישיבת הר ברכה מזיקה גם לצה"ל וגם לישיבות ההסדר. היא עלולה לגרום לשוליים הקיצוניים להתרחב ולהתעצם ולפגוע במרקם חיינו. אנו קוראים לכם - שר הביטחון וראש ישיבת הר ברכה - לגלות אחריות ולמצוא את הדרך להרגעת הרוחות".