הרב מרדכי (פופיק) ארנון עזב את היכל שלמה במחאה, במהלך אירוע הדלקת נרות חגיגי שנערך במוצאי שבת, שאמור היה לעסוק בתרבויות השונות בירושלים. זאת במחאה על דבריה של חברת מועצת עריית ירושלים, רחל עזריה, על התחרדות הכותל.

הערב התנהל למישרין ונפתח בהדלקת נרות חגיגית ע"י המחלקה למורשת ישראל של עיריית ירושלים, עד הרגע בו בחרה לתקוף עזריה את מגמות ההתחרדות בכותל. בשלב זה יצא הרב מרדכי ארנון מהאולם, והותיר את שני משתתפי הפאנל האחרים, הרב אריה שטרן, ופפה אללו פעורי פה.



הכנס נפתח בברכות של יו"ר איגוד בתי הכנסת הציוניים, אילן קמינצקי, וסגן ראש העיר דוד הדרי, שדיברו על החשיבות שבבחירת רב ראשי ציוני לירושלים, וברכו את העוסקים במלאכה, ואת הרב שטרן. גם עזריה הצטרפה למברכים אך הוסיפה לדבר על חשיבות מניעת התחרדות הכותל. עזריה קראה: "הכותל המערבי נמצא בתווך, מחד הוא נכס ציוני חשוב, ומאידך הוא המקום החשוב ביותר לדתיים. לצערי בשנה האחרונה אנשים ששרים התקווה מגורשים מהכותל, משפחות שחוגגות בר מצווה וטקסים ציוניים מוצאים את עצמם מחוץ לכותל". בשלב זה, קם הרב מרדכי ארנון, שהגיע במטרה לייצג את התרבות החרדית במושב מיוחד שנערך באירוע סביב הנושא "התרבות בירושלים לאן?"

הרב שטרן ואללו הביעו צער על כך שהרב ארנון נעדר מהפאנל, ושהשיח לא הכיל את אחת התרבויות החשובות בעיר. הרב שטרן הוסיף ואמר: "לצערי האירוע מייצג את זה שאחת התרבויות אינה משתתפת בשיח התרבותי בעיר. בדעתי בתור רב העיר להביא לכך שיהיה שיח תרבותי פתוח יותר של כל חלקי הציבור, ותפותח יכולת הידברות טובה יותר".

חברת המועצה רחל עזריה, שדבריה הם אלו שהוציאו את הרב ארנון משלוותו, אמרה: "לצערי, נציג החרדים בחר שלא להתמודד עם טענותיי על הבעיה של חלקים רבים בציבור היהודי עם מצב הכותל כיום. הפאנל אמור היה ליצור הידברות, וחבל שבמקום למחות במילים בחר נציג החרדים לצאת מן האולם".

כהמשך לאירועים נערכה אמש (א) עצרת מחאה בכותל כנגד הליך ההתחרדות שעובר הכותל שכולל את סדרניות הצניעות, ההפרדה בין המינים, הסרת דגלי ישראל ביטול טקסים ועוד.




בעצרת קראה שוב חברת המועצה רחל עזריה לפעול בעניין. "כששוחרר הכותל ב-67 הוגדרה רחבה בה כללי בית כנסת חלים באופן חד משמעי, להבדיל מהרחבה העליונה שהיא רחבה לאומית, ציונית, תרבותית ותיירותית. רחבה בה נהוגים כללים של מוסד לאומי ואזור בעל חשיבות ציונית. בזמן האחרון רב הכותל שינה את הסטאטוס קוו והחיל על הרחבה העליונה את כללי בית הכנסת כפי שחלים בסמוך לכותל וגם ביטל טקסים לאומיים. לכן באנו הערב להדליק נרות יחד ולשיר את התקווה. בפעם הראשונה מזה הרבה זמן לא ניגשה אלינו סדרנית צניעות כדי להספיק את השירה".