אחרי ירידי אופנה רבים שהתקיימו רק באזור תל אביב מגיע לראשונה גם לירושלים-יריד מעצבות אופנה לאישה הדתית.

שמות כמו רונית טאקו, אירית נוי, אלן וגלית, קאלה ועוד מעצבות אופנה מובילות יגיעו בחנוכה לירושלים ויתכנסו תחת יריד מעצבים לאישה הדתית. חלק ממעצבות האופנה הן תל אביביות שכף רגלן לא דרכה בירושלים, וזו הפעם הראשונה בה הם מציגים בפני דתיות הבירה את הגרסה שלהן לעיצוב שיקי וצנוע.

"אחרי הצלחת שני הירידים בגני התערוכה באה בקשה מירושלמיות לקיים גם יריד אצלם" מסבירה יוזמת הרעיון, נורית כהן. "מאוד לא פשוט למצוא בירושלים אולם גדול ומרכזי, אחרי הרבה חיפושים מצאנו את האולם ב"היכל שלמה". אני מאמינה שהיריד הזה יהיה הרבה יותר קטן ואינטימי מזה שבגני התערוכה בפסח".

רוב המעצבות המציגות ביריד, מעצבות בגדים המיועדים בד"כ לציבור החילוני. לטענתה של כהן התפיסה של מעצבות האופנה השתנתה עם השנים. "רוב המעצבות הבינו שהן צריכות לפנות גם לציבור הדתי. פתאום רואים היום בחנויות הרבה יותר חצאיות ושמלות. דתיות מתלבשות יותר, הארון שלהן מלא יותר, והם לא ייצאו עם גינס וחולצה יפה לאירוע" היא מסבירה. " אני אישית בשבת יוצאת פעמיים שלוש לבית הכנסת, ורק לזה אני צריכה יותר בגדים" היא מתוודה.




"ישנה תפיסה נרחבת בחברה על פיה לבוש חושפני, מחמיא יותר לאישה", אומרת המעצבת רונית טאקו, אשר ביום-יום מעצבת בגדים בעיקר למגזר החילוני. "אני לא מסכימה עם הקביעה הזו, לדעתי יש משהו מאוד נשי ואצילי בלבוש הצנוע. בהחלט יש לנו, הציבור החילוני, הרבה מה ללמוד מהאמירה האופנתית של הציבור הדתי".

נדמה כי הבחירה בבית כנסת הגדול אינה מקרית. "עזרת הנשים הופכת פעמים רבות, למקום בו ניתן להתעדכן בחידושי אופנה", מציינת "גודי", מעצבת אופנה חילונית שכיום היא בעלת תשובה.

הכניסה ליריד הינה לנשים בלבד, בדומה לירידים דומים שנערכו בעבר בגני התערוכה. אך בו בזמן בן הזוג והילדים מוזמנים ליהנות ממתחם פעילות לילדים בהיכל שלמה ומבית קפה לגברים.

"המטרה שלנו אחרי הכל" מסכמת כהן "היא להראות שיש צנוע ויפה, שדתיות אוהבות להתלבש ומתלבשות יפה, וזה אפשרי".