הפגנה סוערת בפתח תקווה. עשרות מפגינים גדשו את רחבת העירייה בפתח תקווה כשהם קוראים וצועקים "די לגזענות די לאפליה". להפגנת המחאה שאורגנה על ידי פורום ההורים של בתי הספר הממלכתיים דתיים בפתח תקווה וארגוני האתיופים הגיעו עשרות אנשים ובני נוער מתנועת הנוער העובד והלומד ומהישיבה התיכונית בפתח תקווה.



"באנו להפגין בגלל האפליה שיש נגדנו בבתי הספר הפרטיים" אמר דני קסהון, פעיל חברתי מארגוני האתיופים. קסהון מוחה על הצעדים שנקטה עיריית פתח בניסיון ליישב את המחלוקת בין בתי הספר הממלכתיים-דתיים לפרטיים: "אין שום פשרה. לא דיברו איתנו והפשרה לא נעשתה בתיאום איתנו. זו הפשרה של ראש העיר בלבד ולכן אנחנו ממשיכים במאבק". קסהון אומר שהבעיה המרכזית היא "הגזענות שיש בבתי הספר הפרטיים": "הם פשוט לא רוצים לראות בסביבתם ובקירבתם עולים מאתיופיה חד וחלק", אומר דני קסהון ומצטרף לשיירה הגדולה של המפגינים שהחלו לצעוד לכיוון הכביש מול העירייה.

בשלב מסויים המפגינים חסמו את הכביש ברחוב חיים עוזר מול העירייה. לא עזרו גם התחינות וההסברים של הנהגים "אנחנו איתכם אתם צודקים", ובמשך דקות ארוכות נתקעו רכבים ואוטובוסים באמצע הכביש. עם זאת, הנהגים לא ציפצפו בכעס או התעצבנו יתר על המידה. אחד הנהגים, בעל רכב גדול, אפילו הרשה למפגינים לטפס על הרכב שלו ולהפגין.



בהפגנה היו עשרות בני נוער. רבים מהם היו מתנועת הנוער העובד והלומד שהגיעו לרחבה העירייה אבל סרבו לקחת חלק בחסימת הכביש. גם נוער סרוג היה שם, בעיקר מישיבת התיכונית בפתח תקווה של הרב שי פירון.

ליעד כהן (16), תלמיד מישיבת פתח תקווה, תקף את ההתנהלות של העירייה ובתי הספר הפרטיים: "זו עיר שיש בה גזענות. הם לא רוצים לקבל את האתיופים ויש להם כל הזמן תירוצים כאלה ואחרים. עכשיו מתחילה שנת הלימודים ולילדים כאן אין בית ספר שהם יכולים ללמוד בו וזה פשוט בושה".

"מה שקורה כאן זה נורא ואיום", אמר אביעד בראון גם הוא מהישיבה התיכונית, "הרגשנו שאנחנו חייבים להשפיע. יש כאן בתי ספר שמחליטים שכל מי שהצבע עור שלו הוא שונה אז אסור לקבל אותו לבית ספר."

הם מסרבים לקבל את טענות בתי הספר הפרטיים שרוצים, לשיטתם, לשמור על הרמה הדתית והלימודית של בית ספרם: "ואם זה ישפיע על ההישגים בלימודים?", שואל ינון עקביא "הרי זו המטרה שלנו כעם ישראל להיות מאוחדים שכולנו נהיה כביכול באותה צרה וכולם עוזרים לכולם. אבל אלו רק תירוצים הסיבה היא אחרת לגמרי". "יש כאן הכללה", אומר ליעד כהן, "כולם ברמה נמוכה? כולם לא יכולים ללמוד? הסיפור כאן הוא אחר לגמרי, ממתי צבע העור צריך להפריד בינינו?".