בבאר שבע יחליפו בקרוב מסכי פלזמות את לוחות המודעות בבתי הכנסת. במועצה הדתית מבטיחים שכך יוכלו התושבים להתעדכן בזמן אמת בדברי תורה וחדשות, ולשים קץ לעידן הפליירים והעלונים המפוזרים.

"היוזמה התגלגלה בראשי כבר מעל לחצי שנה" מספר יצחק אמור יו"ר המועצה הדתית בבאר שבע. "בעקבות כך שראיתי שבכל שבת יש כל כך הרבה עלונים בבתי הכנסת, כמות אדירה של בערך 150 עלונים בשבת שאחרי זה עוד צריך לשלוח את כולם לגניזה, ובעקבות פסק הלכה של הרב הראשי בבאר שבע שאין לקרוא עלונים בזמן התפילה-חשבתי אולי נעשה משהו יותר משוכלל שיהיה צמוד לשינויים הטכנולוגיים שיש כרגע"

היוזמה הייתה להציב לוח מודעות אלקטרוני על מסך פלזמה ודרכו להפיץ זמני שיעורי תורה, דבר תורה יומי, שעות תפילות וסליחות, ועדכונים מהמועצה הדתית שיועברו און-ליין לכל בתי הכנסת.

טכנולוגיה בשרות ההלכה

"הפלזמות יותאמו לפי הגודל והיכולת של בתי הכנסת ותותקן בהן תוכנה שכבר סיימתי להכין, ממנה יועברו ההודעות לכל בתי הכנסת בעיר" מתאר יצחק אמור. "מי שירצה לשלוח הודעה חיצונית יעבור דרך מנגנון סינון שלנו, והודעות של המועצה יועברו אוטומטית. זה יחסוך המון ניירת ותומך מאוד ברעיון של עיר ירוקה ואיכות הסביבה"

גם את הבעיות ההלכתיות מנסים בבאר שבע לפתור, בעקבות החלטה של רב העיר במהלך השבת יפורסמו רק דברים הנוגעים לשבת כגון זמני תפילות וזמני שיעורים. ולא יפורסמו הודעות מסחריות שאינן מענייני השבת.

במועצה הדתית בבאר שבע גאים לציין כי זה איננו החידוש הטכנולוגי הראשון בו הם מתשמשים, וכי הם מובילים טכנולוגית גם בתחומים נוספים. כך למשל בבתי העלמין בבאר שבע תוכלו לחפש את מיקום חלקת הקבר של הנפטר, ולהדפיס פרקי תהילים שיש לומר לזכרו על פי שמו.

"פנו אלי הרבה מאוד מפרסמים ומתעניינים" מספר אמור, "אני עדיין חושב על זה, אני לא רוצה שזה יהיה משהו מסחרי אלא משהו שמשרת את הציבור. סך הכול למפרסמים זה דבר נפלא כי הם יכולים לפרסם בדקה משהו בכל רחבי העיר".

כעת מחפשים בבאר שבע מתקנים בטיחותיים מפני גניבות והרעיון אמור להתחיל לפעול כבר בחודש הקרוב. לא ברור האם מדפיסי העלונים צריכים להילחץ, שכן את הנאת הדפדוף של העלונים לא יוכלו מסכי הפלזמה להחליף.