טובל ושרץ בידו

הגיליון השבועי של "השבת" מבית "צהר" הוקדש השבת לשאלת החופשות בחו"ל. לטעמי, ב"השבת" קצת איחרו את המועד, שכן חלק גדול מן הקוראים כבר גדשו השבת את רומניה או בולגריה. בכל זאת, רבני הארגון התגייסו לטובת כתיבה הלכתית ורעיונית על נושא החופשות והיציאה מהארץ. האירוניה הייתה מגוחכת - מתחת למאמרו של הרב יהודה זולדן על המחירים הרוחניים של חופשות בחו"ל, פורסמה מודעה שהזמינה לטיול ברומניה. על זה כבר אמרו חכמינו, טובל ושרץ בידו?

תגובות לתגובות

תופעת הפולמוסים צוברת רייטינג, כשגם בשבת האחרונה המשיכו לזרום תגובות חדשות לעלונים השונים. ב"השבת" של "צהר" המשיכו את פולמוס המקדש שלהם, במאמר מאת הרב יחזקאל גרינוולד שהגיב לרב ישראל אריאל מהשבוע שעבר; ב"מקורי" פורסמה תגובה למכתבה של עדי מהשבוע שעבר (לסבית אשר לא משתפת את הוריה במצבה בשל הפחד מקרע משפחתי), מכתב שעודד להתמודדות חרף הנטייה ההפוכה; גם ב"קוממיות" ממשיכים את גל התגובות לדיוני ה"במה התורנית", כשהרב ניר אביב חווה דעתו בנוגע לתפקידו של הרב הצבאי, בהמשך לדיון מהשבוע שעבר.

פרגון מאסיבי

זו לא הפעם הראשונה שב"מעט מן האור" מתגייסים לטובת סרטה של שושי גרינפלד, "הבן הסורר". סרטה של גרינפלד מספר את סיפורו של נער גבעות המנסה לפלס לעצמו עצמאות ודרך, גם כשמסביב חושבים אחרת. לטובת קידום הסרט, חנכו ב"מעט מן האור" מדור חדש וחד-פעמי לביקורת סרטים - "אורו של סרט". אמילי עמרוסי התגייסה לכתיבת ביקורת אוהדת במיוחד ("את הסרט "הבן הסורר" של שושי גרינפלד צריך לראות... "הבן הסורר נעשה באהבה, גרינפלד אוהבת את נערי הגבעות. בסוף הסרט גם אתם תאהבו אותם") - שעוררה הרמת גבות באשר לכנות הכתיבה שלא חסכה טוב אך מיעטה בכל ביקורת.

בוקר טוב, ח"כ אורלב

ח"כ זבולון אורלב ניצל את טורו הדו-שבועי ב"שבת בשבתו" לעיסוק בסוגיית החרדים וירושלים. כן, לאחר שהסיפור הספיק לדעוך בכל כלי התקשורת (ובמציאות), התעוררו ב"שבת בשבתו" להתייחסות יעני-אקטואלית לסיטואציה, שגוועה למות קדושים. למה לכם לעורר את השנאה במקום להתעלם באלגנטיות ולעבור לסדר היום?

בומבמלה לדתיים

ב"עולם קטן" יצאו השבת בגיליון באווירת החופש: הכתבה המרכזית מאת ארנון סגל עסקה בצעירים שבוחרים "לנקות את הראש" אחרי הצבא דווקא בארץ (בשביל ישראל, למשל). כתבה אחרת הוקדשה לתופעת בני הנוער הדתיים (והדתיים לשעבר), המבלים את ימות הקיץ החמים בחוף דוגית שבכנרת. מדובר בעניין מפורסם וידוע לכל, ובכל זאת, מעטים נדרשו לטובת סיקור הנושא, המוכר לכל בן נוער דתי באשר הוא שם. הכתבה על הלילות בדוגית הייתה מרתקת, גם למי שכבר הספיק לבלות שם על חוף הכנרת, באווירה הצפופה ב"סרוגים". רק חבל שאת הקרדיט אי אפשר להעניק לאיש: ב"עולם קטן" החליטו להעלים את שם הכתב מדוגית. חבל.

כתב חדש ל"מעייני הישועה"?

את הכתבה המרכזית של "מעייני הישועה" כתב דוד יקיר, שם חדש שטרם הופיע בעלון הפופולארי. יקיר, שבתקופה האחרונה פרסם מספר כתבות באתר האינטרנט של "מעייני הישועה", פרץ לראשונה לעלון השבועי.

"שבת שלום" בחסכון זמני

העלון הדתי-שמאלני, היוצא אל האור ע"י עמותת "נתיבות שלום", נקלע לאחרונה לקשיים כלכליים בעקבות המשבר הבינלאומי. העלון מתבסס בעיקר על תרומות מחו"ל, שנפגעו בצורה משמעותית. כיוון שכך, ב"שבת שלום" יוצאים לחופשה יזומה מטעמי חיסכון - כשגיליונות "כי תצא" ו"כי תבוא" לא יופיעו השנה. במערכת העלון מקווים לחידוש התרומות, כדי שיוכלו להמשיך את הוצאת העלון באופן סדיר.


לדיווחים והדלפות: mealel@kipa.co.il