רבים מאיתנו שטיילו בירדן או במזרח מכירים את התחושה. עומדים בתור בבידוק הירדני וחוששים מהרגע בו תורך יגיע. התור מזדחל באיטיות מדהימה, ואתה מתחיל לחשב את תכולת התיק "האם ימצאו את התפילין בתוך החולצות?", "נראה לי שהסידור באמת נראה קצת כמו ספר..." ורק מקווה שלא יחרימו לך שום דבר שנראה יהודי, כי הירדנים מסבירים לך בהגיון רב למה אסור להכניס אביזרים יהודיים מכל סוג שהוא למדינה- "its not safe".


רבים מהמטיילים זועמים על כך ,אחר כך מקטרים קצת ,ולבסוף משחקים את המשחק. מעבירים את התפילין עם מישהו אחר שטס למזרח דרך מדינות אחרות, ובעיקר מחביאים דברים בתוך התיק הגדול בתקווה שלא ישימו לב.


אך השבוע לאחר תלונות רבות שלח הרב הראשי לישראל, הרב יונה מצגר, איגרת למלך עבדאללה בבקשה להתיר לישראלים להצטייד בחפצי קודש בכניסתם לירדן. שליחת האגרת נעשתה בעקבות פניות רבות שהגיעו ללשכת הרב הראשי לישראל, על-ידי מטיילים שנסעו לירדן. חלק מהפונים נסעו לירדן כיוון שרצו להשתטח על קברו של אהרון הכהן, שנמצא על פי המסורת בירדן. המטיילים טענו כי הסיטואציה במעבר הגבול, בה אולצו להיפרד מחפצי הקודש, גרמה להם עלבון רב ופגעה ברגשותיהם.


"הרגשתי ממש פגיעה דתית" מתאר יושי, מי שטס למזרח הרחוק דרך ירדן לתקופת החגים. "זה הזכיר לי ימים חשוכים שהיו קשורים לעם שלנו. מעניין איך העולם היה מגיב אם זה היה הפוך. מעבר לזה שיש חיפוש מדוקדק ולא נעים, היינו צריכים להסוות את התפילין והייתה סכנה שיגלו ויחרימו אותם, זאת הייתה חוויה משפילה"


בתגובה לטענות, שלח הרב הראשי אגרת למלך ירדן בה הוא כותב: "כמי שהאמונה בדת יקרה וחשובה לו, אינני מעלה על דעתי אפשרות שמדינת ישראל תורה לתייר מוסלמי שלא ללבוש את תלבושתו המסורתית, או שלא להכניס לארצנו אביזר דתי או ספר קוראן, שהרי כבודה של כל דת יקר לכולנו". בנוסף, הציע הרב מצגר פשרה לפיה הכנסת חפצי יהדות תותר, אך הצגתם בפומבי תהיה אסורה מפני הפחד מקיצוניים ופרובוקציות.