בעתירה שהוגשה לבית המשפט ביקשו הורים של זוג צעירים, אמיתי עמיר ואביטל טרימבובלר, להתיר להם להינשא כדת משה וישראל, זאת למרות היותם קטינים.

ההורים נימקו בבקשתם כי רצונם של ילדיהם להתחתן וכי הנערה בוגרת מכפי גילה. בבקשתם ציינו כי "סיבת הנישואין המוקדמים הינה היכרות בין הנערה והבחור המיועד והמשפחות ומרצונה של הנערה להקים בית יהודי וכשר בישראל וכן מאחר שאנו דתיים וכן החתן המיועד, הדבר רצוי מבחינה הלכתית הוא להינשא וללא לדחות ללא צורך. הנערה בוגרת מכפי גילה ולראיה קפצה כתה בלימודיה ואף החלה לימודים אקדמאיים. יש גיבוי כלכלי והסכמה מצד ההורים בשני הצדדים".


ברוב מדינות העולם גיל הנישואים נקבע כגיל כ-18. בישראל, לפי חוק גיל הנישואין, גיל הנישואין הוא 17. כדי להינשא בגיל 17-16 נדרש היתר של בית-משפט לענייני משפחה. בית-המשפט יאשר את הנישואין אם הוא סבור שמתקיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות את מתן ההיתר.

על-פי רוב נישואים של מי שגילם פחות מ-18 עדיין נחשבים לנישואי קטינים. השופט אהרון ברק ציין כי תפקיד חוק גיל הנישואין הוא בנסיבות מסוימות הגנה על הנערה מפני בני משפחתה, ובכך למנוע כפייה על נערות צעירות.



עורכי הדין של המשפחות טענו כי במקרה זה הבקשה היא בעלת טעם מיוחד ולכן ראוי להחריג את המקרה ולפסוק בשונה מהחוק. למרות זאת קבע השופט כי "באלו, בכל הכבוד הראוי וההבנה לנפשות הפועלות ולרגשותיהם, אין כדי להוות נסיבות יוצאות דופן המצדיקות סטייה מן הכלל ואין בהן לטעמי ועל פי הפסיקה כדי לתייג את המקרה כמיוחד וחריג בנסיבותיו במובן הנדרש". וזאת למרות "אותם הנימוקים בדבר השתייכותם הדתית של צדדים, רצונם של הצדדים בנישואין המגובה בהסכמת הוריהם וחששם להפר את "איסור הנגיעה".

עוד הוסיף השופט ואמר כי "מטרת החוק היא למנוע "נישואי בוסר" והחרגת מגזרים או ציבורים שלמים מתחולתו שלא במסגרת החריגים אינה עולה בקנה אחד עם מטרה זו ולשון החוק".

גורמים רבים ובהם אמיתי עמיר רואה בפסיקת השופט את המשך ההתנכלות רשויות החוק למשפחותיהם. "אני לא רואה סיבה לחשוב ככה, אני לא נוטה לפרש כל דבר כהתנכלות. הכל לטובה, זה לא קל, אבל הם יחכו ולא קרה כלום".אומרת אמרה של טרימבובלר. "להערכתי אין ברירה, אין מה לעשות ואנחנו מתכוונים לחכות עד שהיא תהיה בת 17, הם שומרים על החוק. הם מקפידים לשמור על החוק, ודווקא הם נדפקים".

"בדורות קודמים היו לעתים מתחתנים בגיל צעיר" אומר הרב חיים נבון לכיפה. "אך בימינו ההתבגרות הנפשית והכלכלית התאחרה מאוד. בתקופתנו, נישואין בגיל הילדות והנעורים עלולים להביא לתקלות חמורות, ולכן יש להגבילם. רק במקרים נדירים ביותר יש לאפשר נישואין כאלה. חתונה היא לא משחק ילדים".