היום, יום ג, יוצג בכנסת תזכיר הצעת חוק של שר המשפטים, יעקב נאמן, המאפשרת לשופט אזרחי לנהל את מרשם הנישואים לבני זוג שאינם יהודים ומוגדרים כ"חסרי דת".

הצעת החוק הוגשה לאחר הסכם שנחתם לקראת הבחירות בין מפלגת "ישראל ביתנו" למפלגת "הליכוד". כזכור, במסגרת ההסכם הוחלט כי הממשלה תקדם את חוק "ברית הזוגיות".

הצעת החוק מוגדרת כמהפכה. שכן מזה כ-61 שנה הדרך היחידה להינשא במדינת ישראל היא על ידי נישואים דתיים. בכל אחת מהדתות הזכות לחתן זוגות ניתנה לכוהני הדת. על פי החוק הישראלי נישואים בין דתות שונות אינם אפשריים, שכן אף כהן דת לא יערוך טקס נישואים מעורבים.

מאז העלייה מברית המועצות נוצר מצב כי אזרחים שאינם משתייכים לדת מסוימת, או אינם יודעים לאיזה דת הם משתייכים -מוגדרים כ"חסרי דת". כיום על פי החוק, חסרי דת לא יכולים להינשא בארץ אלא רק בחו"ל. בעיה נוספת היא עבור זוגות המבקשים להינשא בדרך דתית ואינם יכולים לעשות כן בשל מגבלות הדת, כגון: ממזרים, כהן וגרושה ואחרים.

אם תתקבל ההצעה יוכלו כל אותם זוגות לקבל את כל הזכויות החוקיות כאנשים נשואים, כמו זכאות למשכנתא ,הסכמי מזונות וירושות. למעשה תיווצר חלופה חילונית לטקס הנישואים הדתי הנהוג מאז הקמתה של המדינה. הצעת החוק המהפכנית תוכל ליצור מצב של העדר הצורך ברבנות לצורך חתונה או לצורך גירושים, ומכאן ביטול מושג הממזרות מסורבות גט ועגונות.

סוגיה לגדולי הדור
"אני סבור בצורה מאוד חדה וברורה שרק גדולי הדור יכולים לעסוק בסוגיה כזו". מצהיר הרב שפירא בתגובה לדברים. "כל אדם אחר שאינו גדול הדור עושה טעות כאשר הוא עוסק בעניינים חשובים כאלה".

מסיעת מישראל ביתנו נמסר: "זוהי ללא ספק התקדמות גדולה מאוד לקראת הבאת החוק לקריאה ראשונה בדרך להעברתו בכנסת. חוק זה, כשיעבור, יאפשר לאזרחים רבים לממש זכות אלמנטארית ולהקים בית בישראל. מפלגת ישראל ביתנו הבטיחה לפני הבחירות לקדם נושא חשוב זה ואכן כך היא עושה."