בכנס, שהתקיים אמש (רביעי) בירושלים השתתפו עשרות מראשי הישיבות התיכוניות והאולפנות, הוחלט להקים צוות מייעץ של נציגי ראשי המוסדות, שייפגש בקביעות עם השר הרשקוביץ ויעלה בפניו את צרכי המוסדות הציונים-דתיים.

"הליכוד חתם ערב הבחירות על אמנה עם הציבור הדתי, אולם לא מילא את התחייבויותיו" אמר הרשקוביץ בהתייחסו לסוגיית כוחו המוגבל של הציבור הדתי לאומי. לדבריו, "כל מה שהושג, הושג בזכות המו"מ הקואליציוני של הבית היהודי. הציונות הדתית והמסורתית אינה בראש מעייניו של הליכוד".

הרשקוביץ הוסיף עוד כי "לחרדים יש בכנסת 16 מנדטים, בעוד לציונות הדתית יש שבעה, מתוכם ארבעה שלצערנו אף אחד לא סופר, כי הם באופוזיציה. קשה מאד להשיג כך הישגים, וכל דבר כרוך במאמצים מרובים. הציבור עוד לא הפנים את הקשר בין ההצבעה בבחירות לבין האפשרות לממש את הצרכים היומיומיים, כמו הפחתת תשלומי ההורים".

לשאלת אחד מראשי הישיבות באשר לאחדות הפוליטית בציונות הדתית השיב הרשקוביץ: "הציבור הדתי-לאומי מומחה בהתפצלויות. זה אחד האסונות של אנשים אידיאלסטים, אבל אין תחליף לאחדות. הגעתי לתחום הפוליטי רק בגלל חלום האחדות, והחלום לא נגוז. במוקדם או במאוחר יהיה איחוד פוליטי בציונות הדתית והמסורתית. בסוף אנשים יבינו שאחדות לא מתבטאת בדעה אחידה, אלא בלב אחד".

פעילות גם בתחום החינוך

הרשקוביץ בחר להתייחס גם למחויבות החינוכית חברתית ודיבר בכנס על המחויבות לישיבות התיכוניות ולאולפנות. "תשלומי ההורים במערכת החינוך הדתית-לאומית גבוהים בצורה בלתי סבירה ובלתי מתקבלת על הדעת. הבית היהודי בראשותי רואה אתגר ראשון במעלה להפחית את נטל תשלומי ההורים. אני מעריך כי אם נפעל בתבונה נוכל לעמוד במשימה ולצמצם את תשלומי ההורים, למרות התקופה הכלכלית הקשה"

מזכ"ל ישיבות בני עקיבא, אלחנן גלט שהנחה את הכנס אמר כי "יש לנו ידידות קרובה עם השר הרשקוביץ ודלת פתוחה בלשכתו לכל בקשה ובעיה".

קובי שליסל, ממארגני הכנס ציין כי "זוהי סנונית ראשונה המבטאת את רצונו של השר הרשקוביץ לסייע לגופי הציונות הדתית, ובקרוב צפויים כנסים נוספים עם ראשי ארגונים שונים בציונות הדתית".