בבית ספר הממלכתי "הגפן" ברמת גן פרצה מהומה לאחרונה בין הורי הילדים באשר לתוכנית בר ובת מצווה שמתקיימת בבית הספר. במסגרת תוכניות העשרה ביהדות בבית הספר, הוזמנו רב ורבה רפורמית מ"מרכזי דניאל ליהדות מתקדמת", להעביר סדנאות ושיעורים בנושא במסגרת שעות הלימודים בבית הספר. במסגרת הסדנאות מוגדר טקס בר או בת המצווה כשוויוני, ומקיים הכנה זהה לבנות ולבנים. כשבמסגרת התוכנית הבנות מוזמנות אף הן לקרוא בתורה בדומה למסגרת של הבנים.


חלק נכבד מהורי בית ספר זעמו על קיומם של שיעורים כאלו מטעם תנועה רפורמית בבית הספר. בעקבות כך פנו חלק מההורים לחבר מועצת העיר מטעם ש"ס-דוד מנחם בבקשה לבדוק את התכנים העולים בסדנאות . חבר הכנסת פנה אל ראש העיר צבי בר בבקשה להעלות את הדברים במועצת העיר. "צריך לעשות הכול כדי לעצור את זה" אומר דוד מנחם בשיחה לכיפה, "פנו אליי בנושא הורים וגם גורמים ששמעו על כך והנושא הפריע להם. סיפרו לי כי הרבנית שהגיעה לבית ספר נשאה הרצאה בעלת תכנים רפורמיים תוך כדי שהיא לבושה בגינס. שלחתי לראש העיר שאילתא בעניין על מנת לשאול אותו מה הוא מתכוון לעשות בעניין, על מנת שהתנועה הרפורמית לא תשתלט על רמת גן."


הכל נעשה בתיאום מלא

"הכול נעשה בתיאום מלא עם ההורים" טוענת בתגובה הרבה גליה ממרכז בית דניאל של התנועה הרפורמית, "בעקבות המלצת ועדות שנהב וקרמיצר שאומצו על ידי משרד החינוך מקיים גם בית דניאל פעילויות העשרה ביהדות בבתי ספר באזור המרכז. הפעילויות הינן תמיד על דעת ועדי ההורים וצוות בית הספר ובתיאום מלא איתם, הכולל את התכנים של השיעורים ואת הטקסים שיתבצעו".


לדבריה, בשנים האחרונות הולך וגובר מספר הפניות לבית דניאל, דבר המלמד, לטענתה, כי בתי ספר מחפשים מסורת ומורשת יהודית פתוחה פלורליסטית ושוויונית. "אנו גאים בפעילותה של מחלקת החינוך שלנו ומקווים שגם האופציה הרפורמית תהיה אחת מן האופציות אותה ישקול כל בית ספר כאשר הוא בוחן אפשרויות של תוכניות העשרה יהודיות".


צריך לעצור אותם

ההורים הנזעמים, יחד עם חבר מועצת העיר מטעם ש"ס, מדגישים כי לא ייתכן ורבה רפורמית תגיד לתלמידות כי גברים ונשים יכולים לשבת יחד בבית הכנסת וכי נשים יכולות לקרוא בתורה. "יש גבול לכל דבר, צריך להילחם" משיב מנחם "לפי דעתי מעבר לכול מחלוקת צריך לעצור אותם. ללא קשר לעובדה אם האדם דתי או לא דתי. צריך לעשות הכול כדי שרק המסורת האמיתית-תישאר, שזוהי היהדות האורתודוקסית. העם היהודי הוא זה שלפעמים הביא על עצמו את הצרות הכי גדולות בכך שחלק גדול מהעם מתנגד לתורה שניתנה בהר סיני, ונותן לה פרשנות של גויים".