בחברת טבע החליטו להגשים את חלומו של כל ילד והחלו בשיווק תרופה להורדת חום לילדים בטעם שוקולד, אלא שממידע שהגיע לכיפה באמצעות המייל האדום, עולה כי למוצר טרם ניתן אישור כשרות מטעם הרבנות.

לדברי דן סידל מבית המרקחת KosherPharm, המצב איננו מצב זמני: "בעוד שלמוצרי "אקמולי" הישנים בטעמים פטל, פירות ותות ישנו אישור כשרות מטעם הרבנות הראשית לישראל, הרי ש"אקמולי" החדש בטעם שוקולד משווק כבר שלושה חודשים ללא אישור כשרות". לדבריו בטבע מודעים למצב ומאפשרים לבית מרקחת דתיים להחזיר את המוצרים שאינם כשרים ולקבל תמורתם זיכוי מלא, אך דבר זה כמובן איננו ידוע לאזרח הפשוט.

בשיחה לכיפה, אישר הרב חגי בר גיורא מנהל מחלקת תעשייה וחרושת באגף הכשרות של הרבנות הראשית לישראל כי אכן אלו הם פני הדברים. לדברי הרב בר גיורא, המוצר "אקמולי בטעם שוקולד" מכיל מרכיב חדש שאיננו נמצא בשאר סדרת מוצרי "אקמולי", ושטיבו נמצא כרגע בהליכי בירור לצורך הליך מתן הכשרות. מדובר במרכיב במיוצר ביפן, ושלדברי הרב "קיבלנו הצהרה על כשרותו של הרכיב, אך אנו עדיין זקוקים לבצע בדיקות משלנו בנוגע לכשרותו".

בתשובה לתהייה שעלתה בקרב מספר גולשים בנוגע לשאלה האם המוצר חלבי, ענה הרב בר גיורא כי המוצר הינו פרווה, ובנושא זה אין חשש.


כידוע, מוצרי אקמולי מקובלים מאוד בטיפול בכאבים והורדת חום אצל ילדים קטנים, ויש לשער כי הורים רבים מן הציבור הדתי והחרדי בו יש ילדים רבים רכשו את המוצר זאת כשהם אינם מודעים לכך שאין לו כשרות.

חברת טבע עושה את מרב המאמצים על מנת שמוצריה יעמדו תחת אישור הכשרות של הרבנות הראשית, בתקופה האחרונה החלה החברה בשיווק מוצר חדש תחת סדרת אקמולי בטעם שוקולד, מוצר זה עדיין לא קיבל את אישור הרבנות הראשית אך היות ומדובר בטעם חדש בסדרה ששאר הטעמים תות, פטל ופירות כשרים פירסמה חברת טבע בעיתונים החרדיים והדתיים מודעה המודיעה לצרכנים שהמוצר אינו כשר, עם זאת חברת טבע עושה בימים אלו מאמצים מרובים שאף מוצר זה יאושר על ידי הרבנות הראשית.