האם מתקני ספורט ציבוריים מהווים סכנת צניעות לציבור החרדי בעיר בית שמש? תלוי את מי שואלים. עיתון "הארץ", לדוגמא, טוען שמדובר ב"מלחמות תרבות". עיריית בית שמש טוענת שמדובר בסך הכול במפגע בטיחותי.


בשנה האחרונה התקינה עיריית בית שמש מתקני ספורט במספר גנים ציבוריים ברחבי העיר, בין השאר ברמת בית שמש א, בה מתגוררים לא מעט דתיים לאומיים וחרדים מודרניים ממוצא אנגלוסכסי. במהלך השנה הספיק להיכנס לתפקיד ראש העיר משה אבוטבול (ש"ס), ששלח לפני כשבוע טרקטור בכדי לעקור את מתקני הספורט ברמת בית שמש א. התושבים המקומיים התארגנו במהירות, חסמו בגופם את הטרקטור, ומיהרו לברר על מה ולמה ייעקרו המתקנים. בתגובה הודיעו ראש העיר משה אבוטבול וסגנו, מאיר בלעיש, כי עקירת המתקנים נעשית עקב בעיות בטיחות המחייבות את העתקת האתר. בעקבות מחאת התושבים נדחתה עקירת המתקנים עד לאחר ישיבת מועצת העיר השבוע. מנגד טענו התושבים, כי גורמים חרדיים בעיר הפעילו לחץ על ראש העיר להסיר את המתקנים עקב היותם פרצה בגדרי הצניעות - אתר ציבורי בו מתעמלים ללא הפרדה גברים ונשים.

זו אינה הפעם הראשונה בה בא לידי ביטוי מתח בין קהילתי ברמת בית שמש א, הסמוכה לשכונות החרדיות בבית שמש - בעבר תלו מספר קנאים חרדים שלטים במרכז השכונה, שביקשו מן הנשים לערוך את קניותיהן באופן צנוע. בעבר, אגב, הופנו כנגד העירייה תלונות שטענו כי היא מתנכלת דווקא לציבור החרדי - בעקבות צו הריסה שניתן לקרוואן בלתי חוקי שהפך לבית כנסת.

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג, מסר בתגובה:

מתקני הספורט הוצבו בטעות בתוך גינת משחקים לילדים, ובין היתר אף הוגשה תביעה כנגד העירייה על ילדה שנפצעה כתוצאה מנפילה ממתקנים אלו. שכונה זו כבר חוותה טראומה, כאשר מתקן תיקני לאיסוף בקבוקים למיחזור, נפל על ילדה שעברה לתומה ונהרגה במקום, ומיד לאחר מכן הוציאה העירייה את כל מתקני האיסוף מכל העיר. בשל הרגישות הגיעו לעירייה עשרות מכתבים מתושבי השכונה החוששים לבטיחות ילדיהם ודרשו מהעירייה לפנות את המתקנים, בבחינת הנכווה ברותחין נזהר בצוננין. העירייה, מתוך גילוי אחריות שלפני מעשה, הזיזה את המתקנים כמה מאות מטרים בתוך השכונה למקום המתאים לכך ביותר צמוד להיכל הספורט, במתחם מגודר ומשולט בהתאם, וכפי המקובל בערים נוספות, בנוסף, העירייה תציב מתקנים נוספים המותאמים לילדים במקומם של מתקנים אלו.