בפסח הנוכחי עוד הגישו בעלי מסעדות ברחבי הארץ לחמניות טריות לסועדים, אך בש"ס מבטיחים שבשנה הבאה זה כבר לא יקרה. אתמול בערב הבהיר רועי לחמנוביץ, יועץ התקשורת של שר הפנים אלי ישי, כי עד לפסח הבא תדאג מפלגתו לחוקק חוק שיאסור כליל את הצגת החמץ בבתי העסק, זאת על רקע העובדה שחוק החמץ לא נאכף השנה בשום מקום בארץ. לדבריו, התיקון לחוק ייעשה באמצעות הצעת חוק שתמחק את המילה "פומבי" מחוק החמץ, וכך תיאסר לחלוטין הצגתו של החמץ, ולא רק בתחום המוגדר כ"פומבי". חבר הכנסת אברהם מיכאלי

בשיחה לכיפה אומר לחמנוביץ כי "בשנה שעברה הייתה פסיקת בג"ץ, שהפרשנות שניתנה לה לא הייתה מקובלת - לא עלינו ולא על כוונת המחוקק, והיא הובילה לאמירה של השופטת תמר בר אשר צבן, שהמילה "פומבי" מתארת חמץ המופנה לרחוב, ולכן הצגה פנימית של חמץ, בתוך העסק, היא בסדר.

"לצערנו, השנה לא התאפשר לנו לתקן את החוק בגלל הבחירות, כיוון שהגענו מאוחר מדי למשרד הפנים. אגב, למרות זאת היו פקחי חמץ השנה בערים השונות - אילת, נתניה, תל אביב ועוד, כאשר אילת הייתה הראשונה לבקש פקחי חמץ.

"כדי לתקן את החוק אנחנו פועלים בשני מישורים. הראשון הוא חקיקה פרטית, בכדי שאם מישהו ינסה לעכב את החקיקה כדי להביך את הקואליציה, זו תהיה חקיקה פרטית. כבר לפני זמן מה הגיש אברהם מיכאלי את הצעת החוק, המבקשת להשמיט את המילה פומבי מן החוק.


"במישור השני, אני מתחילים מהלך של הצעת חוק ממשלתית שתלך לכיוון הזה. אנחנו מקווים שבפסח הבא המצב יהיה ברור וסגור, ולא ניתן יהיה בשום קונסטלציה להציג חמץ באצטלה משפטית מפוקפקת".


במקביל, מפרסם היום העיתון "כלכליסט" כי המרוויחים הגדולים של חג הפסח הינם בתי קפה ומסעדות שהציעו תפריטים כשרים, לעומת בתי קפה ומסעדות שאינם כשרים, אשר הרוויחו סכומים נמוכים יותר. על פי המתפרסם, אחת הרשתות, "קפה קפה", דיווחה על עלייה של פי חמישה בפדיונות הסניפים הכשרים, ועלייה של פי שלושה בלבד בסניפים שלא הציעו תפריט כשר.