יהודים רבים יצפו מחר בכיליון עיניים לזריחת השמש, בכדי לברך את ברכת החמה המתרחשת פעם ב-28 שנה. עם זאת, תרחיש של שמיים מעוננים שיסתירו את השמש, יכול לגרום למפח נפש גדול למצפים. אך לא אלמן ישראל: יהודי בשם דוד מבני ברק פרסם ברחובות העיר מודעה הקוראת לכל מי שחשקה נפשו במצווה להירשם לברכה מעל העננים: טיסה מיוחדת תיקח אותם הרחק מהגשם והסער, וכך יזכו לקיים את ברכת החמה בהידור רב.

בשיחה לכיפה מסביר דוד כי "ראינו אתמול שהיה מעונן מאוד בבני ברק והשמש לא נראתה, אולי לכמה דקות בודדות. כבר לפני כן חששתי מכך, כי ראיתי בספר של הרב מרדכי גנוט ברכת החמה בתקופתה, שהיו לא מעט פעמים בהיסטוריה שאנשים רצו להגיד את הברכה אבל היה מעונן ולא זכו.

"כדי להתגבר על הבעיה הזו, חיפשנו והצלחנו להשיג חברת תעופה בשם ביג בן טורס, שתיקח אותנו לטיסה במידה ויהיה מעונן. הם כרגע בכוננות, אם ירד גשם יהיה צורך בשני טייסים. תחזית מזג האוויר אומרת שיהיה מחר מעונן חלקית עד גשום, במרכז הארץ".

"עד עכשיו נרשמו קרוב לעשרה אנשים. זה קצת חבל, כי פרסמתי מעט, ורק בבני ברק. אולי מהסיבה הזו ההיענות קצת חלשה, לדעתי יש הרבה אנשים שהיו מעוניינים בדבר הזה. עד סוף היום אנחנו צריכים לסגור את ההרשמה, אבל אולי בזכותכם יהיו עוד נרשמים. תמסור שאפשר להתקשר אלי, למספר 0573157895".

"אם לא יהיו נרשמים נוספים, המחיר יהיה 300$. אבל כמובן, ככל שיהיו יותר אנשים, המחיר יוזל. הטיסה תמריא משדה דוב, מחר בסביבות 8:15 ב"ה. זה ערב פסח, אז לא יהיה זמן לטיולים בשמי הארץ. נטוס, נברך ונרד. אבל אולי יהיה אפשרי לטייל בפעם הבאה, בתשצ"ז, זה יוצא יומיים אחרי פסח".

בשיחה לכיפה מאשר שמואל פלדמן, מנהל חברת התעופה "ביג בן טורס", את העובדה כי פנו אליו אנשים פרטיים בכדי שיעמיד מטוס בכוננות, והוסיף כי דוד מבני ברק איננו הפונה היחיד בעניין ברכת החמה - "יש לנו גם פנייה מחצר של אדמו"ר שרוצה שתהיה לו את האופציה, במידה שמחר בבוקר החמה תהיה מכוסה בעננים, לעלות מעל העננים ולברך. יש לנו מטוס קטן שמיועד למניין אנשים, שיעמוד בכוננות לצורך העניין הזה".


עוד הוסיף פלדמן כי אמש ביקרה משלחת של חברת התעופה "אל-על" בביתו של הרב שמואל ווזנר בבני ברק, בכדי למכור אצלו את החמץ של החברה. המנכ"ל, חיים רומנו, הציע לרב ווזנר להעמיד מטוס בחינם לטובת ברכת החמה במידה ויהיה גשום, אך הרב ווזנר סירב להצעה הנדיבה, ואמר לרומנו כי מקובל אצלו שגם במידה ואמור להיות מעונן על פי דרך הטבע, הרי שבעת ברכת החמה, השמש תזרח.