גם דתי וגם משרת בבה"ד 1? קבל בשורות טובות: בשבוע הבא תיחנך בשטח הבסיס מלונית המיועדת לקצינים דתיים נשואים או בעלי משפחות המשרתים בסגל בית הספר לקצינים, זאת עקב ריבוי הקצינים הדתיים והצורך שנוצר לאפשר להם ולמשפחותיהם מקום לינה במידה והם נשארים בשבת בבסיס. על פי המתפרסם הבוקר בעיתון "הארץ", תשמש המלונית, המכילה חמישה חדרי אירוח, גם רבנים שיבואו לבסיס בכדי להרצות בפני הצוערים בסוף שבוע. עד היום לא היה מקום בבסיס לשכן את משפחות הקצינים הדתיים שבאו לשבת.



עוד יזכו הצוערים והקצינים הדתיים ליהנות בתקופה הקרובה מבית כנסת חדש ומפואר שיעוצב על פי סיפור הסנה הבוער. לדברי ראש ענף דרום במרכז הבינוי, סא"ל מישל לוי, "בית הכנסת ייצא מתוך חפירה גדולה באדמה, והלהבות יורכבו מזכוכית מיוחדת ומבטון", ותהיה בו גם עזרת נשים, בניגוד למרבית בתי הכנסת הצבאיים.המימון לבנייה הגיע מתורם אמריקאי שהקצה להקמתו שישה מליון שקלים. בית הכנסת הוותיק של הבסיס הצבאי הפך בשנים האחרונות לצפוף עקב מספרם הגבוה של החניכים הדתיים, ובית הכנסת החדש אמור להכיל כמות גדולה פי שלושה של מתפללים. על פי הפרסומים, בשנים האחרונות למעלה מ-30% ממסיימי קורס קצינים הינם חובשי כיפות.

בבה"ד 1 מתכננים גם לפתוח מחדש את בריכת השחייה בבסיס שהייתה סגורה במשך שנים רבות, ולהנהיג בה בשעות מסוימות הפרדה בין גברים לנשים, לטובת הקצינים הדתיים המקפידים על שחייה נפרדת. בה"ד 1 מקיים במקביל לפלוגות המעורבות שבו, פלוגה לבנים בלבד, ומחלקה לצוערים דתיים המבקשים לשרת בנפרד מהבנות.

שיפוצי המבנים נעשים כחלק משיפוץ כולל בבסיס, שנועד לפתור את מצוקת הדיור המקומית, שבשלה מתאכסנים קציני העתודה האקדמית בבית ספר שדה במצפה רמון. בין השאר ייבנה בבסיס מבנה גדול שיאכלס בתוכו את גדוד קציני החי"ר, "גפן".