במכתב שהגיע לכיפה תוקף בחריפות רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, את הביקורת שנמתחה על ספרו "הכותל המערבי - הלכות ומנהגים". בדבריו מציין הרב רבינוביץ כי הביקורת נגד ספרו בתפוצה נרחבת מפלגת, כדבריו, את העם היהודי - "אכן, מתאימה פנייה זו לימי חג הפורים על פי המאמר ישנו עם אחד מפוזר ומפורד בין העמים, ומי ייתן ונזכה למאמר לך כנוס את כל היהודים".

במכתבו טוען רב הכותל, כי הספר קיבל את ברכתו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, וכי אין מתפקידו של הספר להביא תמונות היסטוריות כגון הצנחנים בכותל: "הספר אינו היסטורי או ספר צילומים, אשר במקרה זה ודאי היה מביא צילום של צנחנים משחררי הכותל המערבי את הגר"ש גורן וכדו. הספר הינו הלכות ומנהגים בכותל המערבי ויש בו פסקים שלוקטו מספרים ומכתבי יד בהם מובאים כל הפוסקים, אשכנזים וספרדים, רבנים מכל שכבות הציבור, ללא העדפה של חוג עדה וכדומה". לדבריו של הרב רבינוביץ, התמונות שבספר מהוות דוגמאות לפסקי הלכה או מנהגים בלבד, ואינן משקפות את עברו ומטעניו ההיסטוריים של הכותל המערבי.


הרב רבינוביץ מוסיף כי בעניין הר הבית, אכן הובאה בספר רק הדעה השוללת את העלייה להר הבית, כיוון שמדובר בעמדת הרבנות הראשית לדורותיה ו"רוב מנין ובניין של רבני ישראל, ועל פי זה אנו נוהגים ומורים לרבים". בנוסף לזאת, מציין הרב רבינוביץ, על פסק איסור העלייה להר הבית חתמו גם הרב צבי יהודה קוק זצ"ל והרב שאול ישראלי זצ"ל, ורבנים נוספים מתוך הציבור הדתי לאומי.

את מכתבו חותם רב הכותל במילים "יהי רצון שילמדו תועים בינה ויתקדש שם שמיים ברבים".